Nadat ik een appartement kon kopen, heb ik per mail mijn huur opgezegd, met een wettelijk opzegtermijn van 3 maanden.
Achteraf gezien niet volgens het reglement, datum vergeten en per mail ipv aangetekend.
De verhuurder wist dat mijn opzeg fout was, maar verzweeg het.
Zelfs toen ik hem meer dan 2 maanden later bij het verhuizen een raam brak, en hem informeerde dat een lek in de verborgen leidingen de muren achter de kasten zwaar had aangetast, bleef hij zwijgen over de foutieve opzeg.
De vraag om naar de schade in het appartement te komen kijken, werd ontweken wegens griep.
Nergens een vermelding dat de opzeg fout was.
Pas 2 maanden na mijn laatste betaling, 5 maanden na mijn foute opzeg, krijg ik telefoon met de vraag waar de huur blijft, en dat hij nog steeds wacht op een correcte opzeg.
Kan een verhuurder, die met mailverkeer duidelijk geïnformeerd was dat er zelfs verhuisd werd, deze fout van de huurder zo lang verzwijgen om zo uiteindelijk 8 maanden opzeg te krijgen ipv 3?