Haag snoeien

schillie
Topic Starter

Haag snoeien

#1 , 20 mar 2020 14:37

Tussen ons perceel en dat van onze buur staat een haag van rododendron. Gisteren was de buurman deze aan het afzagen. Hij vindt die te hoog worden. De haag staat net naast de scheiding op zijn grond (minder dan 50 CM van de scheiding)
Kan hij zonder overleg die haag afzagen? Is het wel zijn haag vermits deze op minder dan 50 CM van de scheiding staat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 20 mar 2020 16:36

Zijn grond, dus zijn haag. Hij mag ze snoeien, verwijderen, ... als hij wil.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2020 17:29

Ooit een haag gehad van juist 100 sparen, de buur was als maar aan het zagen dat ze over zijn grond kwam en te hoog werd, geen probleem ik huurde iemand in om ze tot op de grond af te zagen, en toen waren ze kwaad dat er geen haag meer was, was voor mij wel gelijk hoor .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”