Corona en co-ouderschap

waitabit
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Corona en co-ouderschap

#1 , 17 mar 2020 18:21

Mijn ex verbiedt mij om mijn dochter op te halen, terwijl we een eot hebben. Ze zegt dat het ze niet veilig vind ivm de corona uitbraak. Ik ben niet ziek en heb geen symptomen... kan zij dit zomaar doen? Ze is niet voor rede vatbaar. Gisteren een verhitte discussie gehad met haar. Wat als er een lockdown komt? Hoe moet het dan verder?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 17 mar 2020 21:28

Goede vraag, want die lockdown is er vanaf morgen.

Denk dat deze crisis de EOT wel overstijgt op dit moment, en dat binnen blijven primeert voor iedereen.

LeenW

#3 , 17 mar 2020 21:39

De lockdown telt niet voor gezinsleden, dus op zich heeft de ex geen poot om op te staan. Laat zoals hierboven gezegd wel het gezond verstand primeren.

Reclame

mava105

#4 , 18 mar 2020 09:16

Spreek af met uw ex, dat jij dan NA de lock down, uw dochter even lang bij u mag houden.

waitabit
Topic Starter

#5 , 18 mar 2020 12:16

Dank voor jullie reacties. Ik probeer vandaag weer een gesprek met haar aan te gaan.

Evi (Odos)
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook Twitter

#6 , 18 mar 2020 15:23

Op dit moment klinkt het dat kinderen gezinsleden zijn bij beide ouders en dat kindwissels zoals steeds kunnen plaatsvinden. Uiteraard niet als er iemand ziek is.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Franciscus

#7 , 18 mar 2020 19:40

Eens lezen:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/18 ... enementen/

waitabit
Topic Starter

#8 , 20 mar 2020 17:16

Ik heb haar daar op gewezen en deze week week haar zin gegeven. Gelukkig veel videochat gedaan met mijn dochter. Daarnet ben ik haar dan weest halen en zonder problemen mee gekregen. Haar nieuw vriendje wou wel een discussie uitlokken, maar die heb ik straal genegeerd.
Tx voor jullie opmerkingen en blijf gezond.

Terug naar “Echtscheiding”