factuur betwisting

franky321
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

factuur betwisting

#1 , 26 feb 2020 11:02

Ik heb in 2017 mijn appartement verkocht. Vandaag krijg ik een aangetekend schrijven van de syndicus met een derde betalingsherinnering betreffende ereloon syndic-attest bij verkoop. (250€)
Ik heb echter geen enkele factuur ontvangen in al deze tijd omdat ze de facturen naar het adres hebben gestuurd van het appartement dat werd verkocht.
Bij navraag bij de notaris blijkt idd wel dat dit ereloon niet werd bijgerekend bij de verkoop en dit dus wel moet betaald worden.

Bij het aangetekend schrijven zijn ondertussen wel 125€ admin. kosten gerekend en 51€ verwijllinteresten. En dit terwijl ik geen enkele factuur heb ontvangen.
Als dit ereloon moet betaald worden, geen probleem. Maar dien ik ook deze extra kosten te betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b

#2 , 26 feb 2020 11:11

Bekijk eerst uw eindafrekening 2017 of 2018 ( afhangend van boekjaarsluiting ).
In die afrekening zit normaal deze kost van € 250.00 in.
Indien niet moet de syndicus u een factuur op uw naam bezorgen op uw nieuw adres voor deze € 250.00

Zo niet ontvangen, antwoorden op aangetekend schrijven : factuur vragen en melding dat u € 250.00 zult betalen bij ontvangst. De andere kosten zijn voor zijn rekening indien u nooit op de hoogte bent gebracht van het te betalen bedrag.
Die € 250.00 zijn kosten bij uittreding; staat hoogst waarschijnlijk ook in het syndicuscontract, maar hij moet deze ook op factuur zetten.

mava105

#3 , 26 feb 2020 12:22

Dat deze factuur naar uw oud adres werd verstuurd is de fout van de syndicus zelf, zodat je zeker geen herinneringskosten noch verwijlintresten moet betalen. In het uiterste geval zou je de kosten van uw aangetekend antwoord nog kunnen aftrekken van die 250 € :mrgreen:

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”