Ik heb een vraag betreffende pensioensparen bij HMI
Na aandringen sprak ik af met een kennis, die me na een gewoon gesprek vragen begon te stellen over mijn uitgaven, hobby's waar ik al dan niet geld voor had. En voor ik het wist ging het gesprek over pensioensparen. Al vlug bleek het een zakelijk gesprek te worden.
De persoon werkt voor Hamburg Manheimer en ik behoor tot de potentiële lijst van 'vrienden die te overuigen zijn'
Er werden berekening gemaakt en vergelijkingen gemaakt met andere banken.. Het klonk allemaal heel mooi.
Ik begon mezelf te overtuigen van dat pensioensparen mss toch niet zo slecht is, want als je op pensioen gaat krijg je minder dan de helft van u loon nog maar etc.
Dan thuisgekomen en toch beslist om eens wat opzoekwerk te doen (ja, ik weet het, doet dat er voor en niet er na) en echt een hoop slechte dingen gelezen (oa zou test aankoop een zaak hebben tegen HM).
Daarom volgend vraagje aan de eerste die een duidelijk antwoord heeft...
Nu heeft die zo een 'voorstel' (zoals ze dat noemen) ingevuld, wat ik ook moest ondertekenen. Hang ik hier nu meteen aan vast of kan ik er nog onderuit? Hij moest nog wel terugkomen met iets (het feitelijke contract???) en dan moest er ook al een bedrag overgeschreven/betaald worden. Ik denk (hoop?) dus dat ik er nog van tussenuit kan muizen?