Duurtijd procedure: Wijzigen omgangregeling

Zonnetje111
Topic Starter

Duurtijd procedure: Wijzigen omgangregeling

#1 , 09 sep 2009 10:17

Hoi, sinds 2006 ben ik uit elkaar met mijn ex en toen heeft de rechter een voorlopig vonnis uitgesproken.
Begin 2008 hebben wij dit in onderling overleg uitgebreid naar 9/5 regeling, financieel voor de rest alles hetzelfde.
Nu wens ik co-ouderschap (wat van in het begin de bedoeling was en ben altijd op haar blijven wachten) maar ze gaat niet meer akkoord. Dus heb ik een advocaat onder de arm genomen om de regeling bij rechter te laten beslissen.

Nu vroeg ik me alleen af of iemand me kan vertellen hoe lang dit allemaal ongeveer in beslag gaat nemen. Ik krijg mijn advocaat momenteel niet meer te pakken. Het is nu 2 weken geleden dat ze de conclusies heeft opgesteld en nu? Hoe gaat het nu verder? Wat kan ik verwachten?

Alvast bedankt

Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Zonnetje111
Topic Starter

#2 , 14 sep 2009 14:51

... Niemand die een richttijd kan geven?

Thanks

sperwer

#3 , 14 sep 2009 16:00

Hoi, sinds 2006 ben ik uit elkaar met mijn ex en toen heeft de rechter een voorlopig vonnis uitgesproken.
Begin 2008 hebben wij dit in onderling overleg uitgebreid naar 9/5 regeling, financieel voor de rest alles hetzelfde.
Nu wens ik co-ouderschap (wat van in het begin de bedoeling was en ben altijd op haar blijven wachten) maar ze gaat niet meer akkoord. Dus heb ik een advocaat onder de arm genomen om de regeling bij rechter te laten beslissen.

Nu vroeg ik me alleen af of iemand me kan vertellen hoe lang dit allemaal ongeveer in beslag gaat nemen. Ik krijg mijn advocaat momenteel niet meer te pakken. Het is nu 2 weken geleden dat ze de conclusies heeft opgesteld en nu? Hoe gaat het nu verder? Wat kan ik verwachten?

Alvast bedankt

Groetjes
Niemand kan hierop antwoorden.
1) de leeftijd van de kinderen is van belang.
2) de woonplaats van beide ouders speelt een rol.
3) de werktijden van beide ouders spelen een rol.
4) De rechter zal enkel kijken naar het belang van de kinderen en noch met jou, noch met haar mening verder rekening houden indien die het belang an de kinderen niet dienen.
De uitspraak is dus niet te voorspellen.
De tijdsduur dat alles in beslag gaat nemen, hangt af van
1) hoe druk is het op de rechtbank.
2) de tegenvoorstellen die er gebeuren
3) de onderzoeken die nodig zouden geacht worden door de rechter en de tegenpartij.

Snel is een paar maanden geduld hebben.
Traag is enkele jaren geduld hebben.

Maar het enige datje kan doen, is afwachten en de boel laten draaien.

Reclame

Zonnetje111
Topic Starter

#4 , 14 sep 2009 16:18

Echt? Ook wanneer we momenteel enkel en alleen nog maar een voorlopg vonnis hebben, ook al is het sinds 2006?

Daarenboven is het zo dat ik sinds de 9/5 regeling, volgens mijn advocaat veel te veel aan alimentatie betaal. Niet alleen door het aantal dagen dat ze bij mij meer zijn, maar ik heb ook altijd zelf voor kleding en dergelijke moeten zorgen. (Voor zo'n zaken betaalde ik alimentatie in het voorlopige vonnis)

Nu begint dat ook op mij gaan te wegen, hebben ze een nieuwe jas nodig kan ik het niet direct geven, want ik geef veel geld uit aan alimentatie, maar ik betaal het eigenlijk dubbel.
Dit is nu al zo voor meer dan een jaar en een half en dit moet stoppen om nog goed voor mijn kinderen te kunnen blijven zorgen.

Kan ik het "te veel" betaald aan alimentatie eigenlijk terugvorderen? Nu ja, dat gaat zij ook nooit financieel kunnen...

sperwer

#5 , 14 sep 2009 16:42

Echt? Ook wanneer we momenteel enkel en alleen nog maar een voorlopg vonnis hebben, ook al is het sinds 2006?

Daarenboven is het zo dat ik sinds de 9/5 regeling, volgens mijn advocaat veel te veel aan alimentatie betaal. Niet alleen door het aantal dagen dat ze bij mij meer zijn, maar ik heb ook altijd zelf voor kleding en dergelijke moeten zorgen. (Voor zo'n zaken betaalde ik alimentatie in het voorlopige vonnis)

Nu begint dat ook op mij gaan te wegen, hebben ze een nieuwe jas nodig kan ik het niet direct geven, want ik geef veel geld uit aan alimentatie, maar ik betaal het eigenlijk dubbel.
Dit is nu al zo voor meer dan een jaar en een half en dit moet stoppen om nog goed voor mijn kinderen te kunnen blijven zorgen.

Kan ik het "te veel" betaald aan alimentatie eigenlijk terugvorderen? Nu ja, dat gaat zij ook nooit financieel kunnen...

Laat je raadsman dringt je zaak terug op de rol zetten en eis verminderingen van alimentaties, daar er slechts een voorlopige uitspraak is kan dit. Je mag trouwens altijd een herschikking aanvragen.

En ja echt zij kan alles in het werk stellen om de zaak te vertragen.

Terug naar “Echtscheiding”