Kotgenoot/baas

Junimo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kotgenoot/baas

#1 , 27 jan 2020 19:38

Ik ben een studente die dit jaar op kot is gegaan. Mijn kotbaas woont ook in de woning. Mijn kotbaas en ik delen een keuken en badkamer. Het leek mij een erg oke man. Hij is niet veel ouder dan mij. Naarmate de maanden verstreken begonnen de frustraties. Ik heb mijn servies en pottenset gekocht en meegebracht. Hij heeft niets van zichzelf. Ik ben de enige die kuist. Ik vind vaak beschimmeld voedsel terug in de frigo. Buiten die kleine zaken, volbrengt hij zijn taken als huisbaas niet. Sinds september werkt nog geen enkel brandalarm. Het kookfornuis heeft een kapot vuur. Hij heeft een nieuw gekocht maar weigert deze te vervangen. Ik heb hem er al meerdere keren op aangesproken maar stelt dit steeds uit ondanks dat hij hier ook woont. Als ik kook komt hij altijd kijken wat ik doe als hij thuis is. In het begin was dit oke maar dit begint steeds meer te frustreren. Hij voegde alsook een vriendin van mij toe op facebook. Wie hij 2x gezien had. Ik heb het gevoel dat dit eigenlijk niet kan. Wat kan ik hier op legaal vlak aan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird

#2 , 27 jan 2020 20:10

Voor de gebreken aan de woning kan je hem een aangetekende brief sturen met een redelijke termijn wanneer je die gebreken hersteld wil zien. Werkt dit niet dan wordt het vrederechter.

Met het 'verschil in levenstijl' zal je moeten leren leven of verhuizen. Een bepaalde levensstijl kan je immers niet afdwingen.

Reclame

Terug naar “Huren”