Autokeuring beschadigt wagen

digits
Topic Starter

Autokeuring beschadigt wagen

#1 , 10 sep 2009 11:41

Hallo iedereen,

vandaag is mijn garagist met mijn wagen naar de autokeuring gegaan. Tijdens de keuring heeft de versnellingsbak het begeven en de wagen kan dus nu niet meer rijden. Herstelling zou 500 eur kosten.

Het is reeds een oude wagen, maar er waren nog nooit problemen met de versnelingsbak. Is er een manier om deze herstelling op kosten van de autokeuring te laten uitvoeren? Het is toch enkel hun taak om te controleren of de auto nog voldoet aan de wettelijke regels, en niet om hem zelf om zeep te helpen :?:

Alvast bedankt,
digits

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 sep 2009 12:04

Om een vergoeding te kunnen krijgen moet u jhet verband bewijzen tussen feit( versnellingsbak) en begeven(kapot).
Dat wil zeggen dat het personeel van de autokeuring een aantoonbare fout moet gemaakt hebben. Dus het verband tussen beide elementen.
Wie zegt dat zij dat gedaan hebben -- oude auto - sleet - het kan net zo goed de garagist zijn geweest of uzelf of ouderdom.
Als u een familiale verzekering MET rechtsbijstand hebt kan u altijd vragen een geding in te spannen met aanstelling van een deskundige.

digits
Topic Starter

#3 , 10 sep 2009 13:05

hallo,

mijn garagist geeft dezelfde uitleg als Franciscus, maar mijn autoverzekering zegt dat men gewoon een aanrijdingsformulier moet invullen en ik het geld dan wel automatisch terugkrijg.

spannend...

digits

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 sep 2009 13:45

En wie is de aanrijder ?

Trouwens u hebt de garagist opdracht gegeven dus is hij de aanspreekpersoon tgo u en niet de autokeuring.

Waar is de botsing gebeurd ... op de openbare weg?

Lees eens eerst uw autopolis vermoedelijk is dit soort dingen NIET gedekt

digits
Topic Starter

#5 , 10 sep 2009 14:11

En wie is de aanrijder ?

Trouwens u hebt de garagist opdracht gegeven dus is hij de aanspreekpersoon tgo u en niet de autokeuring.

Waar is de botsing gebeurd ... op de openbare weg?

Lees eens eerst uw autopolis vermoedelijk is dit soort dingen NIET gedekt
er is geen botsing gebeurd. men reed de auto op "de brug" om te onderzoeken, en men wou hem er afrijden en hij rijdt niet meer. dat is wat mij verteld is.

die info ivm verzekering kwam van de verzekeringsmakelaar zelf.

digits
Topic Starter

#6 , 10 sep 2009 14:36

update:
blijkbaar moet je in dat geval meteen papier vragen aan de verantwoordelijke, en dan wordt dat met verzekering geregeld. die garagist wist dat niet en heeft de auto zelf onmiddellijk getakeld, waardoor het allemaal wat lastiger wordt :roll:

JohnD

#7 , 12 sep 2009 12:54

Brute pech is dat, misschien in het vervolg toch zelf naar de autokeuring ..
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

cimarose

#8 , 12 sep 2009 21:47

Wij hadden in Juni hetzelfde...
De auto wordt goedgekeurd, betallen en willen vertrekken, blijkt de versnellingsbak niet meer te werken.
Zijn dingen die kunnen gebeuren, zeker bij wat oudere auto's.

digits
Topic Starter

#9 , 13 sep 2009 22:34

Wij hadden in Juni hetzelfde...
De auto wordt goedgekeurd, betallen en willen vertrekken, blijkt de versnellingsbak niet meer te werken.
Zijn dingen die kunnen gebeuren, zeker bij wat oudere auto's.
Mja, de verzekering is er nu mee bezig, afwachten dus.

Kijk, moest het zo zijn dat de garagist er mee rijdt, en zoiets tegenkomt, dan zou ik al rapper geloven dat het "pech" was, maar bij de autokeuring gaat men niet bepaald voorzichtig met die wagens om, vandaar mijn vermoeden dat er daar toch iets niet volledig zuiver is verlopen.

De auto kreeg trouwens uiteindelijk een rode kaart omdat de koppeling niet meer werkte :P

Terug naar “Archief”