"allerhande vrijstellingen en belastingverminderingen"Ziekte- en invaliditeitsuitkeringen zijn onderworpen aan de bedrijfsvoorheffing en personenbelasting, maar...………
Iemand die in een aanslagjaar enkel zo'n uitkeringen ontvangt, betaalt door allerhande vrijstellingen en belastingverminderingen geen enkele euro aan belastingen als zijn uitkering minder dan 17.350,28 euro bedraagt. Dat komt overeen met 1445.85 euro per maand.
Voor zover ik zie, heeft TS nergens vermeld hoeveel zijn uitkering bedraagt.
Door die grens houdt het ziekenfonds geen voorheffing in. Daardoor heeft het meestal geen zin om nog aftrekposten te zoeken. En nogmaals : bij zulke uitkeringen is dat niet van toepassing.
Beroepskosten = kosten die u maakt om u in staat te stellen die beroepsinkomsten te verwerven!!!
??? noem mij deze allerhande vrijstellingen en belastingverminderingen dan eens op.... buiten dat ene reeds eerder vermelde voordeeltje toegekend voor een persoon met een zware handicap ( meer dan 66 %).
Blijkbaar moet ik dus een en ander over het hoofd hebben gezien en dus niet gekregen waar ik recht op had.
Graag Uw antwoord.