Kan ik huurder verplichten om een wifi/internet verbinding te hebben?

Joel@freelancehcm
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kan ik huurder verplichten om een wifi/internet verbinding te hebben?

#1 , 27 dec 2019 09:01

Beste,

Ik wens slimme rookmelders te plaatsen, maar kan ik de huurder verplichten om een wifi/internet verbinding te hebben? En 2 kan ik dan deze ook gebruiken om zelf meldingen van deze rookmelders te onvangen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 27 dec 2019 09:25

Ik denk dat je een huurder niet kan verplichten een internetverbinding te nemen. Heb ik nog nooit ergens in de huurwetgeving tegengekomen .

denlowie

#3 , 27 dec 2019 09:58

Pas op met deze overgevoelige rookmelders.

Er zijn er die afgaan op zelfs als men een sigaar rookt !

En u als verhuurder wat ga je doen als elke dag een paar maal de rookmelder afgaat omdat u huurders met twee zitten te roken ?????

Dat weet ik niet of je dit wettelijk mag ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105

#4 , 27 dec 2019 16:10

Wat met de privacy van uw huurders?

bambipower

#5 , 28 dec 2019 19:49

Logisch dat dit niet kan rond privacy. Je kan zo beslissen om smartlampen, smartstekkers, ... en dan blijf jij controle houden over hun leven. Met een smart cam, kan je ook kijken.

mava105

#6 , 28 dec 2019 20:01

Je kan via smartphone ook al de temperatuur van de individuele radiatoren regelen (TADO, te koop bij VDBorre voor redelijk weinig geld)
Daarmee kan je de huurder in de kou zetten als hij niet doet wat verhuurder vraagt :mrgreen:

Oude Belg

#7 , 28 dec 2019 20:42

Je kan via smartphone ook al de temperatuur van de individuele radiatoren regelen (TADO, te koop bij VDBorre voor redelijk weinig geld)
Daarmee kan je de huurder in de kou zetten als hij niet doet wat verhuurder vraagt :mrgreen:
Tenzij hij die radiatorknop er gewoon afhaalt. Eenvoudig, vraagt enkele seconden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Huren”