bezettingsvergoeding

bolleken
Topic Starter

bezettingsvergoeding

#1 , 07 sep 2009 16:52

Beste,

Mijn vriendin waarmee ik samen woonde heeft het huis verlaten terwijl ik weg werken was. Wij hadden samen een huis gekocht.

Nu vraag ik mij af vanaf wanneer moet ik bezettingsvergoeding betalen omdat ik in het huis blijven wonen ben.

Ik heb de neiging dit niet te willen betalen daar zij vertrokken is zonder mij de kans te geven iets anders te vinden.

Het dosier sleept nu al bijna 3 jaar aan en ik ben de hele tijd in het huis blijven wonen.

Zij zorgt ervoor dat alles uitgesteld wordt zodat zij langer op de bezettingsvergoeding kan rekenen

WAT KAN IK HIER AAN DOEN ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 09 sep 2009 11:36

Het huis behoort u toe in onverdeeldheid. U bent geen vergoeding verschuldigd voor het bezetten van UW huis,ook al werd dit door de medeëigenaar VRIJWILLIG verlaten.

“Art.815.Niemand kan worden genoodzaakt in onverdeeldheid te blijven; en de verdeling kan te allen tijde worden GEVORDERD...”(Burgerlijk Wetboek).

Bij ontbreken van minnelijke verdeling kan elke partij dus gerechtelijke verdeling vorderen van de goederen die zij in onverdeeldheid bezitten,huis inbegrepen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”