vrouw vertrokken

dave1979
Topic Starter

#16 , 06 sep 2009 23:25

hey hier ben ik weer .Nu 5 weken later is ze nog altijd van huis weg en zal geen verbetering in komen denk ik. heb veel zin om de echtscheiding in te zetten maar heeft iemand nuttige tips voor mij omdat ik geen zin heb om stomme dingen te doen waar ik later de rekening van krijg gepresenteerd. ivm de aanklacht bij de politie van 5 weken terug ik ben toen gaan aangeven dat ze vertrokken was maar volgens de politie was t niet nodig om een keer te komen kijken als ze wel effectief weg was . kan dit gevolgen hebben?

mvg dave

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 07 sep 2009 10:52

In principe moet de kwartierinspectur WEL een onderzoek instellen want gezien ze er niet woont moet ze binnen de 8/15 dagen terug zijn ingeschreven in ofwel de gemeente ofwel ergens buiten de gemeente.
Van dat moment kan er dus ook een procedure AACB worden opgestart.
Officieel woont ze dan niet meer bij u en volgens deze wetgeving kan ze dus ook niet meer zomaar bij u binnen.
Volgens andere wetgevingen kan dat nog wel gezien gehuwden geacht worden om samen te wonen...
Het is de (vreder)rechter die dan zal bepalen oa aan de hand van de pV van politie - dat er een breuk is en deze zal dan toelating geven om beiden ergens anders te wonen.
Op onderstaande website zal je verschillende brochures vinden die van belang kunnen zijn.
http://www.just.fgov.be/img_justice/publications/

dave1979
Topic Starter

#18 , 07 sep 2009 16:52

ben er net achter gekomen dat ze de spaarrekening heeft geplunderd. kan dit zomaar of heeft ze zich zelf in de problemen gewerkt?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”