Beste,
ik ben inmiddels een 5 tal jaar uit elkaar met mijn ex-vriendin ( niet getrouwd ), waarmee ik 2 minderjarige kinderen heb. Er is een akkoordvonnis opgesteld op de familierechtbank waarin oa. bepaald is dat ik alimentatie aan de mama moet betalen voor onze 2 kinderen, de mama de fiscale ten laste neming krijgt en de domicilie van de kinderen. De verblijfsregeling is week-week.
Nu ben ik onlangs te weten gekomen dat mijn ex-vriendin recent getrouwd is. Volgens een artikel op notaris.be (
https://www.notaris.be/nieuws-pers/deta ... ge-relatie )
lees ik dat de man van mijn ex-vriendin onrechtstreeks door hun huwelijk onderhoudsplicht heeft naar zijn stiefkinderen ( mijn wettelijke kinderen dus ).
Ik ben nog steeds alleenwonend. De alimentatie en andere financiële afspraken zijn bepaald obv de situatie waarbij zowel de mama als ik beiden alleenstaand waren. Deze situatie is dus nu veranderd langs de kant van mijn ex. Zij is immers nu getrouwd en samenwonend met haar man.
Ik heb 2 vragen:
- Hoe uit zich dat in de praktijk, die onrechtstreekse onderhoudsplicht van mijn ex haar man naar onze kinderen via hun huwelijk?
- kan ik een herziening van onze financiële regeling vragen aan de familierechtbank nu haar financiële situatie veranderd is tov het moment dat wij ons akkoordvonnis hebben opgesteld?
Bedankt om dit te bekijken.