Dat gaat om fraude met uw krediet- of bankkaart, of tegenwoordig ook smartphone, waarbij daar misbruik van gemaakt is.
Niet om een overschrijving die u zelf gedaan hebt, maar waarbij het tot een conflict over de geleverde goederen komt.
Als je met kredietkaart betaalde, kan je een fraudeclaim indienen bij de firma achter de kaarten - Atos Worldline etc ...
Je kan als het om een Belgische verkoper gaat, ook klacht neerleggen bij de politie als je zeker bent dat het neppers zijn
U hebt een probleem met een onlineaankoop die u met een kredietkaart betaalde
Plaatste u een online bestelling die u betaalde met uw kredietkaart? Maar komt het pakje niet aan? Is de verkoper failliet? Of liep u in de val van een oplichter? Dan beschermt de uitgever van uw kredietkaart u gelukkig. Hij laat u uw geld terugvorderen via de charge back-procedure.
Het is voldoende om het betwistingsformulier van de uitgever van uw kredietkaart in te vullen binnen 3 maanden na de transactie.
Betaalde u met Visa-kaart of MasterCard, ga naar
www.mijnkaart.be.
Gebruikte u American Express? Dan dient u uw klacht rechtstreeks in op de website van de uitgever.
Dan beschermt de uitgever van uw kredietkaart u gelukkig. Hij laat u uw geld terugvorderen via de charge back-procedure.
source:
https://www.eccbelgie.be/themas/dienste ... -of-fraude
Ik ga gewoon naar de bank, en kijken wat ze zeggen