Stilzwijgende verlenging

sp
Topic Starter
Berichten: 2

Stilzwijgende verlenging

#1 , 28 aug 2009 18:44

Vorig jaar op 16 augustus 2008 heb ik een server gehuurd voor een periode van een jaar. Nu is mijn server stilzwijgend verleng met nog een periode van een jaar tot 16 augustus 2010. Ik ben het hier niet mee eens, omdat ik al maanden die server niet meer gebruik en in de voorwaarden stond niks over stilzwijgend verlengen.

Nu kreeg ik dus een herinnering dat ik alsnog moet betalen, maar ik heb aangegeven dat ik dat niet doe en wel met de volgende redenen:

* Er staat niks in de voorwaarden dat je de server moet opzeggen, zodat ie niet stilzwijgend verlengd wordt.
* Van de factuur is geen 25% korting afgehaald die je wel zou moeten krijgen als je een server voor een periode van 12 maand neemt. (maar eigenlijk is dit niet van belang, want ik betaal überhaupt niet)

Ze geven aan dat je bij de laatste stap van het bestellen van de server een regel te zien krijgt waar staat dat je 2 weken van te voren moet opzeggen anders wordt de server verlengd. Mijn punt is dat je dit alleen maar kunt zien tijdens de laatste stap van bestellen en het dus nooit meer terug kunt lezen, en het staat NIET in de voorwaarden.

Mijn vraag is, sta ik in mijn recht om niet te betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sp
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 28 aug 2009 19:17

Ik lees ook iets over wetsvoorstel 30520(Nederland), waar ze pleiten voor maximaal 3 maand stilzwijgende verlenging. Is deze wet al van kracht ?

Buzzer
Berichten: 73

#3 , 25 sep 2009 23:56

Is een typisch voorbeeld van verkoop via internet.

Ze vinken outomatisch een paar opties aan die je bij bestelling zelf moet afvinken.

Er zijn strikte regels voor verkoop via internet, helaas ken ik die niet voldoende om hier iets zinnigs te zeggen.

Ik heb wel geleerd om zo weinig mogelijk met Visa te betalen. Eens ze je nummer kennen halen ze automatisch geld af, zogezegd door vernieuwing abonnement vb terwijl je er zelf niet achter gevraagd hebt.

Idem met domiciliering op de bank

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”