Cadeau’s

WizardGandalf
Juridisch actief: Ja

Re: Cadeau’s

#16 , 17 okt 2019 12:48

Inderdaad, meld de advocaat dat u ten stelligste ontkent dat het hier over een "voorgeschoten bedrag" ging, maar dat het een gewone schenking betrof. Meld tevens dat u graag de bewijzen tegemoet ziet die het tegendeel bewijzen of die het bestaan van een belofte tot terugbetaling bewijzen.

U kan terloops ook even vermelden dat wanneer het tot een rechtszaak zou komen, u niet zal nalaten een rechtsplegingsvergoeding te eisen van de tegenpartij.

Med de advocaat ook dat u geen communicatie van hem meer wenst te ontvangen (tenzij om bewijsstukken voor te leggen), of dat u anders klacht zal neerleggen bij de politie wegens belaging.

Sluit natuurlijk af met vriendelijke groeten ;-)
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#17 , 17 okt 2019 15:55

Daar zou ik mee oppassen. Wie iets beweert, moet dat kunnen bewijzen. U beweert niets, hij moet kunnen bewijzen dat het een lening was. Als u beweert dat het een schenking was, moet u dat bewijzen. Niet doen dus.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 17 okt 2019 16:08

Idd ..alleen de bewijzen vragen van een lening dus zeker niet zeggen dat het een schenking was.

Reclame

Dendauw
Topic Starter

#19 , 17 okt 2019 16:31

Het zijn eigenlijk gewoon cadeaus maar dat mag ik dan niet vernoemen bij de advocaat of wel

Thomas Morus

#20 , 17 okt 2019 16:39

U bent zelfs niet verplicht om te reageren.
Ik zou dat niet doen. Tenzij u een advocaat een brief laat schrijven.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Dendauw
Topic Starter

#21 , 17 okt 2019 17:09

Zal zeker een advocaat raadplegen en hem de brief laten opstellen . Maandag een afspraak bij advocaat .

WizardGandalf

#22 , 18 okt 2019 09:31

U bent zelfs niet verplicht om te reageren.
Niet reageren kan de indruk geven dat je niet weet wat uw rechten zijn. Kans is héél groot dat er dan effectief een zaak van gemaakt wordt. Als je die rompslomp wenst te vermijden, kan je beter wel reageren en duidelijk maken dat je goed beseft dat de tegenpartij geen been heeft om op te staan, zodat de tegenpartij het ook snel uit hun hoofd zal zetten om die extra kosten van een rechtszaak te maken...

Thomas Morus

#23 , 18 okt 2019 11:04

Indrukken hebben geen juridische waarde!

Thomas Morus

#24 , 18 okt 2019 13:55

Indrukken hebben geen juridische waarde!
Dit soort reacties ook niet, Thomas. :roll:

Reageren op de brief kan voor de topic starter het verschil betekenen tussen nu de zaak kunnen afronden, of de zaak pas kunnen afronden na het héle gedoe van een rechtszaak. Probeer AUB ook eens wat mee te denken in het balang van de vraagsteller... :roll: :roll: :roll:
Reageren= brief advocaat.
Doe-het-zelf = spelen met vuur.

Thomas Morus

#25 , 18 okt 2019 14:19

Ik schreef: Niet reageren tenzij u een advocaat dat laat doen.
Het is mijn ervaring dat mensen zonder juridische vorming te emotioneel reageren en zo onbewust argumenten tegen zichzelf aanreiken aan de tegenpartij.

WizardGandalf

#26 , 18 okt 2019 14:34

Ik schreef: Niet reageren tenzij u een advocaat dat laat doen.
Inderdaad, u zei letterlijk "ik zou niet reageren, TENZIJ met een advocaat", dus uw eerste optie was: NIET reageren! Je moet nu niet terugkrabbelen!

Ghentian

#27 , 18 okt 2019 22:43

Dames en heren, denk in het belang van de TS en stop publieke steekspelletjes. Ik sluit het topic nog niet daar TS misschien nog bijkomende vragen heeft.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Andere”