Kot opzeggen wegens brandonveiligheid

clodetje
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kot opzeggen wegens brandonveiligheid

#1 , 17 okt 2019 00:02

Hey,
Ik zit nu een maand op mijn kot, maar merk dat er geen brandtrap is en de enige trap naar mijn kamer is hout. De ramen en het dak zijn schuin dus dat zou ook geen veilige optie zijn bij brand. Ook is er geen brandlaken of brandblusser. Ik vroeg mij af of dit normaal gezien niet in orde moet zijn voordat een kamer verhuurd kan worden als kot? Zou ik mijn contact kunnen beëindigen als mijn kotbaas dit niet in orde brengt?
Ik merk ook dat de andere studios in dit huis/gebouw niet aan studenten worden verhuurd en vroeg me af of dat normaal is?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 17 okt 2019 01:50

zoals u het beschrijft verblijft u niet op een "kot" maar in een gewone studio waar andere regels van toepassing zijn.

immers voor zover ik weet mag er in een echt "kot" geen permanente bewoning zijn, afgaande op wat u hier beschrijft lijkt mij dit wel het geval te zijn voor de andere "bewoners"

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 okt 2019 09:27

Is uw kot erkend door de gemeente als zodanig? Of bij de universiteit/hogeschool? Ik vrees ook dat je een gewone studio hebt gehuurd.
Was jij soms bij de inhuurname niet bij?
Wat staat er juist in uw huurcontract? Voor welke periode heb je gehuurd?
Is het soms een B&B ?

Reclame

Terug naar “Huren”