mijn ex, bij wie de kinderen hun primaire woonst hebben, heeft me al enkele keren een gerechtsdeurwaarder gestuurd waarbij zij me de bijzondere kosten laat betalen. Voor die kosten, neemt zij nooit contact op met mij om te overleggen en geeft ze me ook nooit een rekening. Bij belangrijke momenten in het leven van mijn 15 en 16-jarige zonen neemt zij ook nooit contact op of geeft ze me nooit informatie. Zo kwam ik onlangs te weten dat mijn jongste zoon een tandheelkundige operatie onderging zonder dat ik daarvan op de hoogte was.
Kan zij zomaar een deurwaarder inschakelen om bedragen te eisen waarvan ik voordien het bestaan zelfs niet afwist. Moet zij mij niet op de hoogte brengen of overleggen ivm dergelijke gebeurtenissen?
Ik heb het gevoel dat ik op die manier sterk gepest wordt en dat er op z'n minst sprake is van misbruik van het gerechtssysteem.
Krijgt zij zomaar carte blanche in het maken van bijzondere kosten? Ik ben echt bereid om het vonnis na te leven alleen krijg ik op die manier niet de kans om dit te doen. Later slaat ze me dan om de oren met zaken waarvan ik het bestaan niet afwist.
Ik ben echt teneinde raad.
Kan iemand mij zeggen wat ik daar tegen kan doen?