Naam niet op huurcontract

Heybey
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Naam niet op huurcontract

#1 , 11 okt 2019 16:33

Beste,

Ik woon samen met mijn vader en mijn vriend (wettelijk samenwonend) en mijn pasgeboren dochter in een huurhuis. Mijn vader heeft een aantal jaar geleden, toen ik nog minderjarig was, het huurcontract met de huisbaas afgesloten. Dit staat dus op zijn naam, het contract is wel nooit geregistreerd, denk ik, huurbaas is nogal losjes.
Mijn vader zit het laatste jaar bijna continu in Spanje, heeft daar een eigendom. We verdelen de huur door 3, mijn vader betaalt ook nog een derde omdat al zijn huisdieren hier nog zitten, waar ik voor zorg en zijn adres hier nog staat. De huur wordt ook van onze rekening betaald.
Wij zijn zelf aan het bouwen, maar kunnen daar nog niet in.

Nu zijn er heel veel problemen tussen mij en mijn vader, hij dreigt nu met de huur vanuit Spanje op te zeggen. Hij wilt ook alle elektriciteit, water enz laten opzeggen. Hij zegt ook dat hij nieuwe huurders heeft die zijn contract willen overnemen. Wij komen goed overeen met de huisbaas en die zegt dat hij ons nooit zal buiten zetten, zolang ons huis niet af is.
Kan mijn vader ons laten buitenzetten? Kan hij de voorzieningen opzeggen of facturen niet meer betalen? Kan ik nu al het water enzo op mijn naam laten zetten zonder zijn toestemming? Kan ik een nieuw huurcontract afsluiten met de huisbaas zonder zijn toestemming, of een addendum laten toevoegen? Wat zijn mijn mogelijkheden om mij te beschermen? En kan ik hem laten schrappen hier?

Met vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 okt 2019 17:25

Hij pleegt vooral domiciliefraude als hij bijna continue in Spanje verblijft

Reclame

Terug naar “Huren”