Moet volgende maan huis uit

Nosleep
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Moet volgende maan huis uit

#1 , 11 okt 2019 11:59

Hallo,

Ik ben in een slechte situatie.

Omdat mijn ouders gingen scheiden heeft mijn Vader ons buiten gezet. Ik woon momenteel samen met mijn kleine broer, moeder en vriendin. Omdat we nergens ergens konden gaan zijn bij een huurder terecht gekomen waar we zonder garantie konden leven omdat de huis niet verhuurd mocht worden. Nu krijg ik vandaag te horen dat in einde van deze maan buiten moeten van onze huidige verblijf. Mag hij dit zomaar doen en als ik echt buiten moet, waar kan ik terrecht voor hulp?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 11 okt 2019 12:03

Hoe lang wonen jullie daar al ?
Hebben jullie een huurcontract?
Betalen jullie iets van huur? Contant of via bank?

Nosleep
Topic Starter

#3 , 11 okt 2019 12:13

Hoe lang wonen jullie daar al ?
Hebben jullie een huurcontract?
Betalen jullie iets van huur? Contant of via bank?
We wonen hier bijna 2 jaar nu.
Wij hebben geen huurcontract deze huis mag niet verhuurd worden omdat het half kapot is en de eigenaar is in het midden van een scheiding.
We betalen al 2 jaar lang 570 euro per maand

Reclame

mava105

#4 , 11 okt 2019 12:50

Zijn jullie daar gedomicilieerd? Indien ja, kan enkel een rechter jullie verplichten te vertrekken. Dus NIET de verhuurder of eigenaar

Nosleep
Topic Starter

#5 , 11 okt 2019 12:57

Zijn jullie daar gedomicilieerd? Indien ja, kan enkel een rechter jullie verplichten te vertrekken. Dus NIET de verhuurder of eigenaar
Ja we zijn gedomicilieerd alleen geen huur contract, bedankt voor je bericht dit heeft veel stress van mijn schouders weg gedaan

bosprocureur

#6 , 11 okt 2019 12:58

Kan u die regelmatige betaling bewijzen? Bent u, of is daar iemand, gedomicilieerd?

LennieK

#7 , 11 okt 2019 13:04

als de verhuurder jouw een opzegbrief stuurt dan moet hij de opzegmogelijkheden volgen uit het nieuw Vlaams huurdecreet. Jouw mondeling huurcontract is qua opzegregels hetzelfde als een contract van negen jaar. https://www.woninghuur.vlaanderen/opzeggen-huurcontract

bosprocureur

#8 , 11 okt 2019 13:11

Mava was me net voor. Prima.

U bent dus gedomicilieerd, en men kan u niet zomaar buitenzetten, toch niet op basis van de huurwet.

Maar dat betekent niet dat u bij de pakken kan blijven zitten. Hebt u al zicht op een andere woning?

Even advocaat van de duivel spelen ( ben ik dan toch juridisch bezig ? :) ) Dan zou ik als eigenaar / verhuurder van een krot, om de dingen bij hun naam te noemen, om u "buiten te krijgen", zelfs durven te overwegen om zelf de procedure van onbewoonbaarverklaring in gang te zetten.
Niet vergeten dat hij dringend wil verkopen, onder druk van een nakende scheiding.

WizardGandalf
Juridisch actief: Ja

#9 , 11 okt 2019 14:35

Als die woning niet verhuurd mocht worden wegens onbewoonbaarheid zou een rechter wel eens kunnen oordelen dat het (mondelinge) huurconctract nietig was, waarna de verhuurder kan veroordeeld worden tot het terugbetalen van alle reeds betaalde huurgelden. Misschien de moeite om die piste eens verder te bekijken?
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Franciscus

#10 , 11 okt 2019 17:47

En vader had jullie al niet kunnen buitenzetten gezien jullie er allen gedomicilieerd waren -- alleen een rechter kan dat. En dan nog is de kans groot dat rechter de woning toewijst aan diegene die voor kinderen zorgt. Ook al is de woning van vader.
Hopelijk betaald hij al alimentatie voor de kinderen?

Nosleep
Topic Starter

#11 , 15 okt 2019 18:57

Kan u die regelmatige betaling bewijzen? Bent u, of is daar iemand, gedomicilieerd?
Ja,we betalen via bank.

Nosleep
Topic Starter

#12 , 15 okt 2019 18:59

Mava was me net voor. Prima.

U bent dus gedomicilieerd, en men kan u niet zomaar buitenzetten, toch niet op basis van de huurwet.

Maar dat betekent niet dat u bij de pakken kan blijven zitten. Hebt u al zicht op een andere woning?

Even advocaat van de duivel spelen ( ben ik dan toch juridisch bezig ? :) ) Dan zou ik als eigenaar / verhuurder van een krot, om de dingen bij hun naam te noemen, om u "buiten te krijgen", zelfs durven te overwegen om zelf de procedure van onbewoonbaarverklaring in gang te zetten.
Niet vergeten dat hij dringend wil verkopen, onder druk van een nakende scheiding.
Bedankt voor de uitleg ik wil niet tegen de eigenaar een rechtzaak starten hij heeft meer dan 15 huizen en is waarschijnlijk zeer rijk

Nosleep
Topic Starter

#13 , 15 okt 2019 19:02

Als die woning niet verhuurd mocht worden wegens onbewoonbaarheid zou een rechter wel eens kunnen oordelen dat het (mondelinge) huurconctract nietig was, waarna de verhuurder kan veroordeeld worden tot het terugbetalen van alle reeds betaalde huurgelden. Misschien de moeite om die piste eens verder te bekijken?
Dat is te mooi om waar te zijn :lol: Deze huis is wel onbewoonbaar want er komt water binnen wanneer het regent. Er is geen verwarming en tijdens de winter is het super koud omdat er geen isolatie is. Wij vroegen hulp aan sociaal assistent maar ze hielpen ons niet

Nosleep
Topic Starter

#14 , 15 okt 2019 19:04

En vader had jullie al niet kunnen buitenzetten gezien jullie er allen gedomicilieerd waren -- alleen een rechter kan dat. En dan nog is de kans groot dat rechter de woning toewijst aan diegene die voor kinderen zorgt. Ook al is de woning van vader.
Hopelijk betaald hij al alimentatie voor de kinderen?
Dat is 3 jaar geleden dat we buiten zijn gezet en ik ben liever buiten op straat dan binnen want de situatie ging echt erg zijn anders (geweld met een mes erg) wat ik het ergste vindt is dat de staat mij in nood nooit heeft geholpen omdat ze zeker denken dat ik 1 of andere straat rat ben van brussel. Gelukkig had ik snel een werk gevonden

bosprocureur

#15 , 15 okt 2019 19:52

Dat is te mooi om waar te zijn :lol: Deze huis is wel onbewoonbaar want er komt water binnen wanneer het regent. Er is geen verwarming en tijdens de winter is het super koud omdat er geen isolatie is. Wij vroegen hulp aan sociaal assistent maar ze hielpen ons niet
Hola, mooi in theorie, om dat eens te lezen, maar reken daar niet te zeer op!
Een gedeeltelijke terugbetaling zou nog kunnen, maar uw huurbetaling wordt dan weleens geheel of grotendeels herbenoemd als bezettingsvergoeding, tenslotte hebt u daar toch het (beperkt en bedenkelijk :evil: ) genot van gehad.,

Terug naar “Huren”