Ik woon nu 13 maanden in een huurappartement met een contract van 9 jaar. Ik ben een alleenstaande moeder. De huur bedraagt 690 euro per maand. Er zijn verschillende dingen die niet juist zijn gebeurt. Het eerste de plaatsbeschrijving is zonder mijn bijzijn gebeurt. Heb daarvoor een e-mail gestuurd naar de immo dat ik daar toch normaal moest bijzijn. Geen antwoord gekregen. Heb dit dan maar getekend want wou ook geen ruzies en dergelijke van in begin krijgen met huisbaas of immo want het was al moeilijk om iets te vinden als alleenstaande moeder. Ik ben bijna zeker dat ze geen nieuwe foto’s getrokken hebben want alles ziet er beter uit in de plaatsbeschrijving dan hoe het in het echt was. Heb dit toen ook in die mail vermeld. Toen ik hier introk mocht ik goed schrobben om hier proper te krijgen. Heb ook 3 maand moeten wachten tegen dat ik een voordeur sleutel kreeg. Dit allemaal toen ook in die mail vermeld. Maar het grootste probleem is als we ons moeten wassen. Het water word niet warm in de douche. De boiler slaat niet aan. Genoodzaakt om de chauffage aan te zetten. In de zomer soms op 30 graden mogen zetten. Dan word het water nog geen 2min warm en dan een 40 sec koud en zo gaat dit op en af. Dit al verschillende maal vermeld via sms en telefonisch aan huisbaas. Ging altijd loodgieter laten komen enzo maar deze niet gezien behalve 1 maal in het begin maar probleem niet opgelost. Ben dit zo beu dat ik mijn opzeg heb gegeven. Normaal zou mijn vriend hier later komen inwonen maar doordat er gebreken zijn en die niet worden opgelost hebben we iets anders gezocht en gevonden om samen te wonen. Maar doordat ik maar 1 jaar hier woon moet ik een opzegvergoeding van 2 maand betalen. De vorige huurder had grote ruzie met de huisbaas omdat bij hem al het probleem met die boiler voordeed. Bovenbuur ook vertrokken met ruzie doordat boiler ook zijn werk niet deed. Ik zou graag een compensatie willen krijgen door die opzegvergoeding te laten vallen of toch tenminste 1 maand. Heb dit allemaal in mijn opzegbrief beschreven en dat ik daarvoor deze compensatie wil maar de huisbaas gaat er niet op in om een compensatie te geven. Wat doe ik het best? Zou ik sterk genoeg staan bij de vrederechter om dit te kunnen winnen of wat moet ik doen?
Mvg