Bruikleen en domiciliëring

WimP
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bruikleen en domiciliëring

#1 , 25 aug 2019 22:57

Hallo

Ik heb binnen mijn vennootschap een woning die ik binnen een paar jaar graag zou opknappen. Mijn schoonzus zoekt momenteel een woning voor haar en de twee kinderen.

Mag ik haar met een contract van bruikleen hier een tijdje in laten wonen? (Ze zou dan enkel de vaste kosten op zich nemen)

En vooral, mag ze daar dan ook haar domicilie van maken?

Bedankt voor uw antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WimP
Topic Starter

#2 , 26 aug 2019 12:08

Bedankt voor je feedback Marcus, duidelijk. Enkel spreken ze niet van domiciliëren, heeft u hier weet van of dit ook kan?

WimP
Topic Starter

#3 , 26 aug 2019 15:20

Dag Marcus, vrij technisch maar als ik het goed interpreteer lees ik dat het zelf verplocjt is om de domiciliering daar te zetten, ook met bruikleen.

Bedankt!

Reclame

WimP
Topic Starter

#4 , 26 aug 2019 15:23

*verplicht*

LennieK

#5 , 30 aug 2019 10:12

Natuurlijk is dat verplicht. Je MOET uw domicilie zetten waar je hoofdverblijfplaats is. Veel moet daar niet over getwijfeld worden.

Ik zou me laten informeren door de notaris. Zij hebben meer ervaring met 'bezetting' (aangezien het hier geen huur mag zijn blijkbaar? Een huur van 1 euro per jaar mag ook hé. Maar dan moet je natuurlijk wel de huurwetgeving volgen, ook voor eventuele opzeg)

Terug naar “Andere”