U doet maar. Ik ben volledig in regel. Alles was ten tijde van de verkoop volledig in orde. Heb je zelf bevonden door het document te tekenen. Garantie dien ik als particulier niet te geven. En van verborgen gebreken is geen sprake mits er geen gebreken waren ten tijde van de verkoop en ik hier al zeker niet van op de hoogte was moest er al een geweest zijn, wat dus niet het geval was.
Mijn raadsman heeft alles gechecked en er valt me niets ten laste.
Ik wil u vragen me hierover niet meer te benaderen anders ben ik genoodzaakt klacht in te dienen bij de politie voor belaging.
En zover wil ik het dan niet drijven.
Dit stuurde hij als reactie:
Oké ga maar alvast een klacht indienen want je bent van mij niet af !!!!
Bij verkoop particulier aan particulier gaat het risico van het goed en eventuele gebreken onmiddelijk na aankoop over op de koper
Geen enkele waarborg geld bij verkoop particulier naar particulier, als er niets op papier staat dien aangaande
Technisch perfect geld op het moment van verkoop
Kijk ook eens op Uw groene kaart van de Technische Controle
Ook daarop staat dat de staat van het voertuig zoals op het keuringsattest telt voor de datum van schouwing
Men kan simpelweg niet in de toekomst kijken (althans de meeste onder ons toch niet)
Ha, update van ons verhaal.
Een expertisebureau heeft me officieel gevraagd voor tussenkomst van de kosten die zij berekend hebben.
"Wij begrijpen enerzijds dat u als particuliere verkoper niet gehouden bent tot verlenen van waarborg doch begrijpen anderzijds het misnoegen van onze partij dewelke op basis van uw aankondiging uitging dat een moto zonder noemenswaardige problemen aangekocht werd.
Uit de eerdere communicatie noteerden wij dat u de intentie had om tussen te komen in de kosten.
Kunnen we in deze zin een overeenkomst bereiken dit tot slot van alle rekeningen?
X"
Ik zou het houden bij hun eerste zin. U bent bij een particuliere verkoop niet gehouden tot verlenen van waarborg. en dat u afziet van enige tussenkomst in de kosten.
goed geprobeerd van het expertisebureau. weeral kosten die de nieuwe eigenaar zelf zal moeten betalen.
Initieel wel omdat ik dat niet leuk vond voor hem, maar door zijn gedrag absoluut niet meer. Ook omdat ik er niets kan aan doen.
Dus jullie adviseren, let it go.
Weet je al over elk bedrag het zou gaan? Indien een peulschil, kan je altijd overwegen iets tussen te komen, al was het maar om de koper tevreden te houden, en uw goede wil te tonen. Indien geen tussenkomst kan hij nog altijd naar een rechtbank stappen, alhoewel de kans daar klein is, maar je blijft toch nog altijd met een deel van de advocaatskosten zitten, en de administratieve overlast
Het expertisebureau spreekt over min. 1000euro alles excl btw.
Dus een klein bedrag, nee niet echt.
Volgens jou kan ik dus wel aansprakelijk worden gesteld?
En indien niet, zijn de advocaatkosten van mij toch voor hem indien hij effectief een proces aanspant?
Volgens jou kan ik dus wel aansprakelijk worden gesteld?
Nee
En indien niet, zijn de advocaatkosten van mij toch voor hem indien hij effectief een proces aanspant?
Slechts een gedeelte hiervan.
Indien het bedrag waarover de zaak zou gaan tussen de 750 en 2500 euro ligt, krijgt de winnende partij 480 euro om de advocaatskosten mee te dekken (indien er met een advocaat gewerkt wordt).
Ok, heel mooi verwoord, dat word kopie paste met de nodige aanpassingen samen met een privé bericht dat ik ontvangen heb.
Nogmaals iedereen bedankt voor jullie hulp en jullie worden zeker op de hoogte gehouden van het verdere verloop.
Ok, update, zijn raadgever spreekt over misleiding, ter kwader trouw. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dan moet hij nog altijd bewijzen hebben toch dat de mankementen op het moment vd verkoop er al waren? Wat sowieso niet kan. Of mis ik me?