@Jefke
Hoezo wordt ex partner gestraft als het naar een spaarrekening gaat? Leg me dat eens uit. Het wordt niet gebruikt voor onderhoud.
Daar gaat het net om, maar dat begrijp je niet.
@johangel
Dank, jij begrijpt het.
Mijn werkgever betaald mij een loon voor mijn prestaties, dat is niet het geval bij alimentatie.Stel: U spaart elke maand een deel van uw loon dat je ontvangt van uw werkgever. Dat wil zeggen dat je dat gespaarde geld niet onmiddellijk nodig hebt, want anders kon je het niets sparen. Geeft dat aan uw werkgever de mogelijkheid/ het recht om u vanaf nu geen indexatie meer te betalen, of totaal geen opslag?
Denk daar eens over na.
Heb je de rest gelezen? Ik heb al meermaals gezegd dat ik wéét dat het mijn zaken niet zijn wat er mee gebeurd, maar ik weet wat ermee gebeurd en daarom lijkt een vermeerdering mij onredelijk.Wat de andere ouder met alimentatie doet die u zoals het vonnis vastlegt aan de andere ouder stort daar hebt u effectief geen zaken mee.
U trekt deze trouwens toch ook af van uw belastingen?
Als er een verhoging van alimentatie of bijzonder kosten voorzien is of nodig dan zal men ofwel moeten overeenkomen ofwel terug naar familierechtbank moeten.
Neen, maar het staat u vrij om uw ex-partner te dagvaarden.
Heb ik hier een been om op te staan? Ik zou dit willen aankaarten op de rechtbank
Ik zou er in uw plaats over zwijgen, en erop hopen dat ze dat inderdaad niet gaat doen.Ook ; ik weet dat dokterskosten met terug werkende kracht werken. Maar ik heb ze nog nooit gezien (al jaren uit elkaar) En er is me mondeling al duidelijk gemaakt dat ex partner niet van plan is dit te vragen aan mij.
Uitzonderlijke kosten kunnen maximum 5 jaar na datum worden teruggevraagd, u kan zich niet beschermen hiertegen.Ik vraag deze om me te beschermen in de toekomst, dat ik geen rekening van 10j op mij dak krijg.