vrouw vertrokken

dave1979
Topic Starter

vrouw vertrokken

#1 , 02 aug 2009 20:20

heb een vraagje

mijn vrouw is niet thuis komen slapen en gaat da deze avond ook nie komen doen. weet niet waar ze uithangt of nog terug zal komen
wat moet k hier mee beginnen? dit door een of andere instantie laten registreren? zeer dringend

dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 aug 2009 20:23

Als uw vrouw tegen morgenochtend niet terug is gaan aangeven als vermist bij politie. Veiligheidshalve cilindersloten veranderen?

wirwar

#3 , 02 aug 2009 20:25

ik denk niet dat je zomaar cilindersloten kan vervangen en de toegang tot de woning weigeren als ze daar gedomicilieerd is. wel zo snel mogelijk doorgeven aan de politie en laten vaststellen met pv. als vast staat dat zij vertrokken is, dan denk ik dat je wel de toegang mag ontzeggen tot de woning. of ben ik hier mis?

Reclame

dave1979
Topic Starter

#4 , 02 aug 2009 20:27

kan de rolluiken ook omlaag laten
maar aangezien er toch een scheiding van gaat komen .weet k dus nie wa het beste is om te doen.als k kan aantonen da ze t huis heeft verlaten om bij ne andere vent te zijn (wat ik wel nie kan aantonen)zou k dan nie sterker in mijn schoenen staan?

Vandebos

#5 , 02 aug 2009 20:29

overspel is niet meer strafbaar.

Aangifte doen van verdwijning en laten vaststellen.

Vandebos

#6 , 02 aug 2009 20:30

ik denk niet dat je zomaar cilindersloten kan vervangen en de toegang tot de woning weigeren als ze daar gedomicilieerd is. wel zo snel mogelijk doorgeven aan de politie en laten vaststellen met pv. als vast staat dat zij vertrokken is, dan denk ik dat je wel de toegang mag ontzeggen tot de woning. of ben ik hier mis?
Kopie van de sleutels klaarleggen voor zodra mevrouw terug opduikt? Dat onveiligheidsgevoel van tegenwoordig...

dave1979
Topic Starter

#7 , 02 aug 2009 20:31

ok k begrijp da overspel of betrapping nie meer van tel is
maar hoe zit da met onderhoudsgeld voor haar kan zij da eisen?

Rebel-with-a-cause

#8 , 02 aug 2009 22:32

Overspel is inderdaad uit het strafrecht gehaald maar kan nog wel een belangrijke rol spelen in een verder verloop van een echtschediing.
Het al dan niet aanspraak maken op onderhoudsgeld is daar alvast een onderdeel van.
Indien je vermoed dat een echtscheiding op til is, raad ik je aan om onderstaande sites eens door te nemen.
Veel antwoorden op je vragen omtrent echtscheiding zal je daarop zeker vinden:
:arrow: Allerhande informatie over scheiden.
:arrow: Tweehuizen - Als ouders apart gaan wonen.
:arrow: Onze wegen scheiden.

roderidder
Contacteer: Website

#9 , 03 aug 2009 13:54

zeer dringend
Het enige wat m.i. zeer dringend is, is hulp (emotionele steun) voor U.

Als ik het lees merk ik dat een lont is aangestoken om het huwelijk op te blazen waarbij het recent vertrek van Uw vrouw een nieuw hoogtepunt is van het spanningsveld tussen jullie.

Het beste wat je kan doen is wachten tot er weer communicatie mogelijk is en daarna pogen of nagaan of beide bereid zijn de brokken nog te lijmen.

Juridische stappen nemen om jezelf maximaal te gaan indekken hebben meer dan eens meer negatieve dan positieve gevolgen, ook als ze zeer dringend genomen zijn.

Momenteel weegt angst voor het onbekende , niet weten wat komen zal, allicht mee in beslissingen die je gaat nemen. Angst is geen goede raadgever.

RR

dave1979
Topic Starter

#10 , 03 aug 2009 19:26

vanavond wordt er gepraat hoe t verder moet
zal jullie zeker op de hoogte houden en eventueel nog om raad vragen

alvast bedankt voor de reacties

mvg dave

dave1979
Topic Starter

#11 , 04 aug 2009 00:11

politie gebeld maar komen niet langs moet morgen op dit op kantoor regelen

heb hier toch mijn bedenkingen bij of vergis ik mij

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#12 , 04 aug 2009 19:07

Neen u vergist zich, er is nl (nog) niets strafbaars door haar gedaan

Politie komt alleen ter plaatse voor dringende interventies 101 - hulpgeroep - gevaar enz

Voor de rest ga je zelf naar politiebureau.
Het feit dat uw vrouw weg is - dat is iets wat u zegt ze kan op vakantie zijn en u kan de 'ambetanterik' zijn die haar wil pesten.

1 - uw echtgenote is weg (met een andere reden) maar die weet u niet.
U meldt dit aan de politie kwartieragent die dan zal komen vaststellen dat uw echtgenote het echtelijk dak verlaten heeft op dag x en dan zal vaststellen y dagen erna dat er nog steeds geen inschrijving op een ander adres is.
A - Politie start dan procedure AACB op nl ambtelijke schrapping bij Collegiaal besluit - Na maanden zal de gemeenteraad/college daarin een beslissing nemen - dat is de wet.
b - politie kwartieragent stelt PV op wegens niet wijzigen adres binnen wettelijke termijn.

2 - Uw echtgenote is weg EN er kan gevreesd worden dat er iets ernstig is gebeurd. Waag het niet aangifte te doen van verdwijning als het een zaak 1 betreft. Ik wil niet in uw schoenen staan als de rekeningen binnenkomen.
& vervolging voor lasterlijke aangifte - smaad enz

Zolang uw echtgenote op het adres is ingeschreven gaat de politie ervanuit dat ze daar haar belangen heeft. U veranderd de sloten wel dat mag zij ook. Ze mag zelfs de deur instampen als ze dat wil
U kan ze daar niet buiten houden want het is haar woning.
Pas als vaststaat dat ze ergens anders haar belangen heeft houdt het element woning op te bestaan gezien ze nu ergens anders woont.
Zolang haar adres dus niet officiëel is overgeschreven of er geen vonnis is of de politie niet weet ( kan al betwistbaar zijn) dat ze ergens anders woont kan u ze niet buitenhouden.

In nogal wat gevallen weet de politie het wel - heeft de vrouw al aangifte gedaan van verlaten of is het een IFG zaak -in dat geval bestaat de mogelijkheid dat u zelfs op het bureau mag blijven ter beschikking van de magistraat.
De politie zal dat echter nooit aan uw neus hangen gezien u daar geen zaken mee hebt. (Privacy - wet en beroepsgeheim en schending onderzoek) - Dus best zelfs niet aandringen want anders kan u de openbare orde wel eens verstoren.

dave1979
Topic Starter

#13 , 07 aug 2009 12:29

mijn vrouw is nog altijd niet terug . heb haar gevraagd wat de bedoeling hiervan is en ze zegt da ze tijd nodig heeft
maar mijn geduld is op. zou via onderlinge toestemming willen scheiden maar wat kan ik op dit moment doen om me veilig te stellen?

Vandebos

#14 , 07 aug 2009 13:53

Om te beginnen scenario 1 van franciscus.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#15 , 07 aug 2009 16:46

goed gezegd vandebos
Op dat ogenblik wordt nl het tijdstip van de 'ontwrichting' vastgesteld.

Terug naar “Echtscheiding”