huisbaas

ria

#31 , 01 aug 2009 20:39

'k Heb de problemen ondertussen anders aangepakt:). Een mail getuurd, samen met enkele foto's en wat uitleg, naar de minister van huisvesting, Marino Keulen. Die heeft onmiddellijk het contactadres van de juiste dienst teruggemaild, nl de woninginspectie van het Vlaams gewest. Kort daarop werd er al een woningonderzoek uitgevoerd. Het verslag wordt doorgestuurd naar de burgemeester, die dan op zijn beurt de eigenaar zal verplichten het huis bewoonbaar te maken binnen de 14 dagen. Volgens de inspecteur is de oplossing het huis met de grond gelijkmaken, omdat het ferm verzakt is en er niet veel meer te repareren valt. Hij vond wel dat we een "creatieve" huisbaas hadden. Planken leggen op de gaten in de vloer, een boordje cement buiten onderaan het huis aanbrengen om een droge kelder te hebben, dak vermaken met pannen die dateren uit 1932, enz. Zo zie je maar, als je de juiste persoon vindt, bereik je ook het juiste.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ria

#32 , 10 aug 2009 15:19

Vandaag kreeg ik het verslag van de woninginspectie. Een huis mag 15 punten hebben, hetgene wij bewonen kreeg er maar liefst 120.

Vandebos

#33 , 10 aug 2009 15:25

Tja...

Was er eigenlijk iets in orde in dat pand?

Ga nu zo spoedig mogelijk te rade bij de burgemeester om de onbewoonbaarheidsverklaring te verkrijgen. (Zou toch snel moeten gaan als het kabinet is tussengekomen)

Laat ook eens nakijken of je in aanmerking komt voor een sociale woning.

Bij de definitieve onbewoonbaarheidsverklaring niet aarzelen te procederen voor het vredegerecht voor schadevergoeding.

Reclame

ria

#34 , 14 aug 2009 11:35

Tja...

Was er eigenlijk iets in orde in dat pand?
Nee, ik kan echt niks opnoemen waarvan ik kan zeggen: da's ok.
'k Heb ondertussen alle papieren en briefwisseling tussen ons en de broer van de verhuurder binnengebracht bij een advocaat. Die zal er ook wel zijn graantje van meepikken, maar zo ben ik er zeker van dat ik niet gelepeld wordt.

ria

#35 , 26 okt 2009 09:08

Het huis is ondertussen door de burgemeester ongeschikt verklaard en we hebben een huis gevonden die perfekt in orde is. Hoe zit het nu met de waarborg die we betaalden aan de vorige huurder. Wat kan ik doen om die zo vlug mogelijk terug te krijgen. Verhuizen kost ook geld en in de nieuwe woonst moet er natuurlijk ook borg betaald worden.

Vandebos

#36 , 26 okt 2009 11:43

Via een verzoekschrift 1344 bis een geding aanspannen tegen de verhuurder. U heeft namelijk niet alleen recht op die waarborg doch door de onbewoonbaarverklaring eveneens op alle huurgelden die u tot op heden heeft betaald. Het is mogelijk dat de vrederechter deze laatste inkort tot een bepaald bedrag doch met 120 punten onbewoonbaar verklaard worden lijkt me duidelijk genoeg aan te wijzen dat men u niets kan aanwrijven.

Bent u reeds aangesloten bij de huurderbond in uw regio? anders zou ik dit nu zeker overwegen. Voor een kleine jaarlijkse bijdrage (€ 13-€ 15) Kunnen zij u niet alleen professioneel helpen bij het opstellen van dit verzoekschrift doch tevens informeren welke advocaten in uw regio degelijk werk leveren voor een goede prijs.

Hier vind u hun contactgegevens.

In de de link in onderschrift vindt u een voorbeeld verzoekschrift 1344bis Ger. W. Dit is echter toegespitst op wanbetalers en niet op uw situatie.

Hopelijk helpt dit u verder?

Terug naar “Huren”