Meetic oplichterij

neira
Topic Starter

Meetic oplichterij

#1 , 31 jul 2009 14:00

Zit met een probleempje. Ben ooit ingegaan op aanbod van meetic.be, membership voor één week voor één euro. Blijkt dat daar een automatische verlenging van drie maand aan vasthing (53,70€). Ik huiverde toen ik dat bedrag op mijn visa afrekening zag staan :( . Dit kan toch zomaar niet? Wat kan ik hier allemaal tegen beginnen? Waarmee kan ik dreigen? In bijlage de tekst van mijn eerste bericht aan hetmeetic service team en hun antwoorden...

--------------------------------------------------------------------------------------
Geachte, Op 13/07 ben ik ingegaan op het aanbod "meetic voor 1 week aan 1¿", dit is via VISA verwerkt. Op 19/07 heb ik eens naar de abonnementsprijzen gekeken maar in geen enkel geval heb ik meerdere schermen doorlopen en mijn bevestiging gegeven om een 3-maand abonnement te nemen!! Toch verneem ik vandaag tot mijn grote verbazing dat 53.70¿ mij wordt aangerekend! Dit kan dus absoluut niet. Ik wens dat, wat hopelijk berust op een misverstand (misgebruik cookies?), deze fout ZO SNEL MOGELIJK wordt rechtgezet: annulering van de 3-maand membership en terugstorting van het mij foutief aangerekende bedrag van 53,70¿. Ik hoop dat deze zaak op een professionele en volwassen manier kan worden afgehandeld. Kan u mij hierover zeer spoedig berichten?

--------------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor uw bericht,

U heeft aangegeven dat er automatisch een bedrag van uw rekening is afgeschreven.
Wij hebben het voor u nagekeken en kunnen het bedrag niet meer terug storten. In de algemene voorwaarden kunt u lezen:
Indien bij inschrijving voor de optie automatische verlenging is gekozen, wordt het membership automatisch verlengd volgens dezelfde periode, hetzelfde tarief en de betalingsmethode die de member oorspronkelijk bij inschrijving heeft gekozen. De member kan automatische verlenging op elk moment beëindigen onderaan de pagina 'Mijn account'. Deze beëindiging wordt in dat geval van kracht per de eerstvolgende vervaldatum van het membership.
U heeft ten tijde van het afsluiten van uw Full membership niet aangegeven dat u geen gebruik wilde maken van de automatische verlenging.

Wij hebben uw automatische verlenging uitgezet.

Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan vernemen wij dit graag van u.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 31 jul 2009 15:55

Steeds wederkerende beweringen die meestal komen als men niet krijgt wat men dacht te krijgen.
Ik beweer niet dat het hier zo is, maar vaak laat men zich overhalen om op zo'n datingsites in te schrijven ZONDER duidelijk de kleine lettertjes te lezen.

Daardoor vrees ik dat je hun algemene voorwaarden zal moeten lezen en de wijze van uitschrijven die daarin uitgelegd wordt toepassen.

Bezint eer ge begint ! :roll:

Ter info: ik heb mij zonet GRATIS lid gemaakt en hoefde zelfs geen enkel adresgegeven of kaartgegevens in te geven.
Zal mij dan effectief snel weer uitschrijven want ben zeker niet geïnteresseerd in hun aanbiedingen. :wink:

Buzzer

#3 , 12 aug 2009 15:42

Ik heb met de jaren geleerd dergelijke abonnementen nooit met Visa of domiciliëring te betalen.
Op die manier geef je dergelijks lui 'carte blanche' om uw rekening naar hun goeddunken te plunderen.

Of het nu over Dating site of GSM abbo of internetaansluiting gaat, het maakt niet uit. Zolang alles goed gaat is er geen probleem, maar als je ooit weg wilt, dan beweren ze dat je 'stilzwijgend' u met vanalles akkoord verklaard hebt.
De rekeningen die ze aan je bank presenteren zullen dan ook automatisch betaald worden via Visa of domiciliëring. Probeer het dan maar eens ooit terug te krijgen... Dan zul je al eerst en vooral moeten aantonen dat je gelijk hebt hetgeen erg lastig zal zijn.

Ik zou klacht indienen bij economisch inspectie via mail. Kijk anders ook eens op de website.
eco.inspec.fo@economie.fgov.be

Reclame

Resul007

#4 , 06 okt 2009 15:05

Hoi,

Ik heb hetzelfde met Meetic aan de hand gehad, de enige oplossing is ja Visa opzeggen en een nieuwe aanvragen, ik ben er op geen andere manier vanaf geraakt.

Mvg,

Resul

Resul007

#5 , 06 okt 2009 15:05

Hoi,

Ik heb hetzelfde met Meetic aan de hand gehad, de enige oplossing is ja Visa opzeggen en een nieuwe aanvragen, ik ben er op geen andere manier vanaf geraakt.

Mvg,

Resul

neira
Topic Starter

#6 , 06 okt 2009 15:16

Visa opzeggen? Hmmm, don't think so. Ik heb eerst zelf de automatische verlenging afgezet, vervolgens ook meerdere klachtenmails gestuurd zodat zij het ook konden verifiëren dat dit afstond, en daarna mijn account volledig verwijderd.

Ik heb klacht ingediend bij de economische inspectie, die hebben me doorverwezen naar http://www.eccbelgium.be/default_NL.asp alwaar ik gisteren de klacht heb gedeponeerd voor verder onderzoek. Ik raad andere gedupeerden aan om hetzelfde te doen en assertief te zijn, ook al gaat het niet om een monsterbedrag.

Terug naar “Consumenten Koop”