In 2015 kocht ik een woning aan met een Ki dat pal op 745 stond, omdat ik toen een oude legger te zien kreeg (waarop het ki als voorlopig stond) van de verkoper heb ik als opschortende voorwaarden in de compromis laten zetten dat het ki zeker 745 moest zijn en dat ik ik als koper die voorwaarden kon inroepen. Nadien bij de notaris die zijn werk goed gedaan heeft bleek het Ki inderdaad op 745 vast te staan. De verkoop is door gegaan en ik woon nu ruim 3 jaar in de woning.
In de herfst van 2018 kreeg ik plots een brief van het kadaster waarop stond dat de woning nog niet als afgewerkt stond, ik gebeld en uitgelegd aan die vent beetje op woordgebruik letten JurecaBE moderator hoe de situatie zat, hij zei dat dat ergens in hun systeem is blijven open staan. Ik heb dus zoals hij zei gewoon als datum 2018 ingevuld en dat terug gestuurd, nu blijkt na x aantal maanden mijn Ki aangepast te zijn naar 900.
Ik heb zelf de woning opgefrist na aankoop, maar niks structureel veranderd. De woning dateert volgens de papieren van 2004,hoewel ze er al langer staat, ik gok 2001, gezien er nog vloeren gelegd zijn in bef, alsook elektriciteit en sanitair nog in bef aangerekend is.
Ik ben nu serieus aan het stressen dat ik plots mijn klein beschrijf kwijt ga zijn en een serieuze som ga mogen achterdragen, dat gaat rap over 20000 euro waarschijnlijk. Ik heb nu al onmiddellijk een mail gezonden naar het kadaster om uitleg te vragen. Ik vraag mij ook af wat ik nu best verder doe, gewoon afwachten of er iets van komt of al een schadevergoeding eisen van de verkopers? Of van de notaris die in fout is gegaan? Wie is er eigenlijk in fout gegaan? Als er in de akte staat 745 en ik betaal 5%, dan kan men toch niet zomaar iets veranderen?