Hoi
Ik huur samen met een paar mensen een lokaal van een bedrijf dat leegstaande panden verhuurd aan kunstenaars, startende ondernemers, etc..
Nu hebben we gemerkt dat de beheerder van de site af en toe 'controles' komt doen in onze lokalen zonder we daar van op de hoogte zijn. Ik heb die persoon daarover aangesproken en gevraagd om me in de toekomst iets te laten weten als die in onze lokalen wilt zijn maar nu beweert die persoon dat ze ten allen tijde toegang hebben tot alle lokalen zodanig ze onverwachte controles kunnen doen om te zien of daar geen dingen doen niet mogen..
Kan dit echt zomaar?
We hebben niets te verbergen maar hebben wel wat kostbaar materiaal in de lokalen en vinden het dan ook niet gepast dat vreemden zomaar binnen kunnen...
In het contract staat:
"de bezetter dient voldoende bereikbaar te zijn in functie van de geplande bezoeken door eigenaar of beheerder. Omwille van het feit dat het hier om een multi occupancy site gaat, is de beheerder gerechtigd om regelmatig controles uit te voeren op toepassing van het huisreglement, de orde en netheid en algemene housekeeping"
Geeft dit hun nu echt het recht om zomaar te pas en te onpas binnen te komen zonder ons te verwittigen?
Alvast bedankt