ik heb enkele vraagjes, waar ik denk het antwoord op te weten, maar graag meer zekerheid wil over de juistheid ervan.
-omzetting vruchtgebruik: hiervoor worden de tabellen van ledoux aanbevolen.
Bestaan er daar nog andere tabellen voor aangezien ledoux geen wettelijke verplichting heeft? Ik weet dat alle partijen zelf tot een akkoord kunnen komen, maar zijn er nog andere tabellen die richtwaarden geven ivmb het %tage dat een vruchtgebruik waard is?
- omzetting kan door naakte eigenaars gevraagd worden op alles met uitzondering van gemeenschappelijke woning en de inboedel ervan.
overbleven echtgenote kan wel vragen dat ook de gemeenschappelijke woning wordt omgezet? Klopt deze 2 beweringen?
- moeten alle naakte eigenaars hiermee akkoord zijn of beslist iedereen dit voor zichzelf?
- stel: gebouw waarvan de kinderen naakte eigendom hebben, maar VG bij de echtegenote is. Er zijn grote structurele werken nodig aan dat gebouw om het in stand te houden. Naakte eigenaars hebben niet de financiele middelen om deze te tragen. Kunnen de naakte eigenaars een verkoop van dit gebouw bekomen? (dit gebouw is niet de gezinswoning)
- kunnen kinderen hun deel in de naakte eigendom aan elkaar verkopen? ik veronderstel van wel...
- Overleden man betaalde ook nog alimentatie voor een kind uit een vorig huwelijk. Moet de overgebleven echtgenote (stiefmoeder dus voor dat kind) deze alimentatie verder betalen? kan het zijn dat de andere kinderen hiervoor moeten instaan? Kind waarvoor de alimentatie moet betaald worden ontvangt nu wel wezengeld (vader werkte aan de staat).
bedankt voor jullie hulp