Aangetekend verzet tegen ontvangen facturatie

Knuppelbeer
Topic Starter
Berichten: 1

Aangetekend verzet tegen ontvangen facturatie

#1 , 17 jul 2009 13:32

Recentelijk werd een herstelling uitgevoerd aan mijn voertuig na een auto-ongval. Aangezien ik niet in fout was verliep dit allemaal via de verzekeringsmaatschappij.

Tijdens de gedane expertise -bij dezelfde garage- werd een herstellingstermijn van 4 werkdagen vastgelegd. Doch werd ik geruime tijd aan het lijntje tot ik zelf verdere stappen ondernam en per mail de zakenvoerder alsook de nationale verdeler contacteerde. Uiteindelijk duurde het bijna twee weken (er werden telkenmale excuses verzonnen).

Bij de oplevering van mijn voertuig moest ik vaststellen dat er meer schade toegebracht dan hersteld was.

- Beschadiging van de lak op het koetswerk, welke bij aflevering niet aanwezig was.
- Na de herstelling -bij oplevering- heb ik moeten vaststellen dat er zich op verscheidene plaatsen een zandkorelachtige stof onder de lak bevindt, wat duidelijk wijst op verborgen gebreken.

Daarop volgend heb ik mijn verzekeringsmaatschappij aangesproken, zij hebben de garage in gebreke gesteld. De zakenvoerder heeft mij daarop per mail gecontacteerd met de vraag een afspraak te maken voor persoonlijke vastelling van de toegebrachte schade. Alsook schreef hij in deze mail dat deze kosten zouden gedragen worden door de garage.
Deze afspraak werd ondertussen nog steeds niet door de zakenvoerder bevestigd.

Vandaag krijg ik een facturatie van de initiele herstelling, die eigenlijk meer schade toegebracht heeft.

Rekeninghoudend met het feit dat de garage reeds in gebreke gesteld werd door mijn verzekeringsmaatschappij, hoe verwoord ik het best een "verzet" van deze factuur alsook dat een betaling niet zal uitgevoerd worden tot de door de garage gedane schade hersteld, per aangetekend schrijven & fax?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 17 jul 2009 16:30

Betreft: [nr verzekeringsdossier]
[ voor AS: Copie bericht verstuurd per fax op [datum]]
Geachte;

Tot mijn verbazing heb ik deze een fakturatie voor mijn wagen, [type, nummerplaat] van u mogen ontvangen. Graag zou ik u deze willen herinneren aan de schade toegebracht aan mijn wagen in de garage toen deze bij u werd binnengebracht ter reparatie naar aanleiding van een ongeluk beschreven in bovenvermeld dossier.

Daarbij zou ik u willen verwijzen naar uw mail aangaande dit probleem die u mij gezonden heeft op [emailadres] de [datum]. Nu, [aantal] dagen later heeft u mij nog steeds niet bevestigd wanneer deze afspraak kan doorgaan.

U begrijpt dat ik niet kan overgaan tot betaling zolang de veroorzaakte schade niet wordt verholpen?

Graag had ik binnen de 10 dagen na eerste aanbieding van dit schrijven vernomen wanneer deze afspraak en de reparatie kan plaatsvinden zodat dit dossier kan worden afgesloten.

Met vriendelijke groeten


[naam, adres, telefoon, fax, email]
Verstuur dit per fax. Op de fax vermeld U tevens "copie wordt bezorgd per Aangetekend schrijven"

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 17 jul 2009 16:31

Wettelijk is fax voldoende, maar dubbel indekken voor € 5 is nooit verloren moeite.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”