wederzijds beëindigen van het huurcontract

flets
Topic Starter

wederzijds beëindigen van het huurcontract

#1 , 14 jul 2009 20:58

Ik heb al een paar keer vragen gesteld en sorry maar soms komen er nog vragen naar boven.

In het begin toen we de zus van huisbaas zagen bij het overhandigen van de sleutels en het huurcontract zei ze tegen ons dat we, indien wij hier vertrokken, sowieso 3 maanden huur moesten betalen. Ondanks het feit of we nu een nieuwe huurder vonden of niet.
Eind vorige maand kregen we een brief van de huisbaas dat hij een einde wenste te stellen aan ons 9-jarig contract (begindatum contract: 1/1/2001). Dus ons contract eindigt op 31/12/09. Nu hebben wij een nieuwe woonst gevonden en zouden dit willen huren vanaf 1/11/09, we gaan een tegenopzeg doen beginnende op 1/08. Maar nu vraag ik me toch af of de eigenaar kan eisen dat we tot eind december nog betalen.

Ik vind het volgende in het huurcontract en ik ben niet helemaal zeker met wat ze hier bedoelen:

huurovereenkomst met een duur van 9 jaar
de huurder kan de huurovereenkomst beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden, en een vergoeding van 3,2 of 1 maand huur naargelang hij het huurgoed verlaat gedurende het 1ste, 2de of 3de jaar.

Wat ik hier wel nog bij wil zeggen is dat op het huurcontract onder punt 3 huur, de gegevens ingevuld zijn bij huurovereenkomst met een duur gelijk aan of minder dan 3 jaar. Dus niet in het deel van 9 jaar of meer.

Hoe meer je op de woorden let, hoe ingewikkelder het word.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 14 jul 2009 23:29

Die schade vergoeding is enkel geldig tijdens de eerste driejarige periode van het het huurcontract.

In de link hieronder vindt u een pdf met de huidige huurwet terug die dit in meer detail bespreekt.

Aangezien u een tegenopzeg betekent zoals is toegelaten eindigt uw contract op 31/10/2009, punt.

Reclame

Terug naar “Huren”