laattijdige betaling huur

Vandebos

#16 , 03 jul 2009 09:07

Heb je een verzoek tot verzoening (art 731-732 ger w) of een geding huurgeschil (art 1344bis/septies ger w) gericht aan de vrederechter?

In elk geval:

- Maak een kopie van al de aangetekende schrijvens die je verstuurd hebt,

- maak een kopie van al de verzendingsfiches van die as,

- ga naar de website van de post en zoek de fiches op. Druk het resultaat af,

- maak een chronologisch overzicht van al de betalingen die niet verlopen zijn zoals het hoort.

- maak een klein overzicht van je verzoeken met de uitleg erbij waarom.

Bundel dit geheel in een mapje. (Zelfs als het om een gewone verzoenng gaat kan je dit later nog perfect gebruiken in een geding)

Indien het gaat op een geding huurgeschillen zal je deze bundel na de zaak bij de vrederechter dienen achter te laten. (hij dient ter staving van je verzoeken, na het vonnis krijg je deze met de post teruggezonden)

Indien het gaat om een verzoening heb je op deze wijze alle argumenten bij de hand om te staven wat je beweert. Bovendien is het een goede oefening om je "dossier" volledig te kennen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#17 , 05 jul 2009 23:56

Laat het ons weten.

Als verhuurder hebt ge natuurlijk minder de keus, maar als die verschillen in appreciatie van huurwet en BW zo verschillend zijn van de ene vrederechter tot de andere, denk ik er in de toekomst als huurder ernstig aan om een woning te huren in een gebied waar de vrederechter het voor de huurder opneemt.

Valt natuurlijk te zien hoelang die vrederechters zetelen in eenzelfde balie. Wat mij betreft ben ik het als huurder toevallig grondig moe om door een immokantoor behandeld te worden als melkkoe.

Echte neutraliteit schijnt dus niet te bestaan bij die vrederechters.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Huren”