Hallo,
Ik ben eigenaar van een woning die ik als particulier verhuur (3 - 6 - 9) als woonhuis. De eerste termijn van 3 jaar van het huurcontract eindigt op 14 oktober mits een opzegtermijn van 3 maanden. Dus dit dient voor 14 juli aangetekend bevestigd te worden. Zowel ikzelf als de huurder (met wie ik trouwens een goed contact heb) wil een einde aan het contract stellen. Ikzelf omdat ik de woning wil verkopen, de huurder omdat hij intensief op zoek is naar een koopwoning.
Nu wensen we allebei dat de huurder kan blijven wonen tot ofwel ik een koper gevonden heb of tot de huurder een koopwoning gevonden heeft. In beide gevallen is er nog een termijn van maximum 4 maanden tot de akte zal geschreven worden bij een notaris om de woning te ontruimen. Nu is de vraag hoe we dit officieel en wettelijk op papier kunnen zetten zodat onze beider rechten behouden blijven, zonder dat de schijn bestaat dat het huurcontact verlengd is en zodat beide partijen de definitieve opzegging kan laten ingaan. Wij denken aan een opzegtermijn van 3 maanden. Aangezien ik bijna op vakantie vertrek zou ik dit graag zeer snel op papier gezet zien. De verkoop van de woning zal snel georganiseerd worden.
Alvast bedankt
Luk