Beste medewerker,
Ik ben eigenaar in mede-eigendom van een dakappartement op de te D. Om in orde te zijn met de isolatienorm 2020 moeten het hoofd dak, zij dak en de twee dakterrassen geïsoleerd worden. Bij aankoop en oplevering van het gebouw stonden er zowel op voor als achterterras twee gemetste bloembakken, elke een 30 cm diep en breed en met een totale lengte van ca 8m. Om de isolatie van de terrassen naar norm 2020 mogelijk te maken dienen deze bloembakken afgebroken te worden.
In de basisakte van het gebouw staat vermeld dat voor het herstellen en het onderhoud van deze terrassen in privatief gebruik een sleutel van 1/3 eigenaar en 2/3 gemeenschap toegepast wordt.
Naar mijn mening gaat het hier echter niet om een herstelling of onderhoud beide dakterrassen nog volledig in orde zijn. Kan U me een antwoord geven op beide volgende vragen . Naar ik meen komen de kosten van isolatie – inbegrepen de bevloering van de terrassen met tegels of bv. Bankira ten laste van de gemeenschap in verhouding tot het aantal 1000sten in eigendom. ( Op de toplaag roofing boven de isolatie mag niet gelopen worden).
De onkosten voor het verwijderen van de gemetste bloembakken ( aanwezig bij oplevering) en het terug installeren van bloembakken ( al of niet gemetst of los staand) zijn naar mijn mening ook ten laste van de VME. Kan U me hieromtrent de nodige informatie bezorgen ? Met dank en vriendelijke groet. Paul Van den Sande