verkoop huis na scheiding

Caroline1971
Topic Starter

verkoop huis na scheiding

#1 , 17 apr 2009 16:03

Even kort schetsen :
Ik ben in 07/2007 wettelijk gescheiden met EOT en ik ben diegene die de scheiding heeft aangevraagd (belangrijk om weten). Wij hadden samen een huis gebouwd en hiervoor heeft hij mij een voorstel gedaan om mij € 100000 te geven terwijl ik héél goed wist dat dit véél meer waard was maar zo zei hij : " als je meer wil dan moet ik het huis verkopen en dan neem je onze kinderen hun echte thuis af en jij bent diegene die het afgestapt is". Zelfs de notaris zei dat dit onder de prijs was en dat de belastigen wel es moeilijk zouden kunnen doen naar hem toe. Onder morele druk en onze kinderen steeds ter sprake te brengen ben ik hiermee akkoord gegaan en wat blijkt nu ... het huis is geschat op 400000 (erkende schatter) en staat te te koop voor € 500000 via makelaar op immoweb.
Kan ik hier nog iets tegen doen ? Graag uw reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Caroline1971
Topic Starter

#2 , 20 apr 2009 09:32

Is er iemand die enig idee heeft of ik hier nog iets kan aan doen ?

Sheeboo

#3 , 01 jul 2009 00:41

Caroline,
Voor alle duidelijkheid: ik ben géén jurist! Maar ik zie dat nog niemand op jouw bericht gereageerd heeft, vandaar dat ik toch mijn best doe om je verder te helpen.
Het lijkt me niet onmogelijk dat je toch nog iets kan doen! Ik meen me te herinneren dat als een overeenkomst is aangegaan waarin één van de partijen een zeer duidelijk nadeel heeft opgelopen, die partij mogelijk nog verhaal kan aantekenen. In het geval van een huis heb je inderdaad vrij objectieve argumenten om aan te geven dat jij duidelijk heel veel onder de prijs hebt verkocht.
Het lijkt me verstandig om dit verder te onderzoeken. Tip: je kan gratis zogenaamde "eerstelijnsbijstand" krijgen. Concreet komt dit erop neer dat een eerste, oppervlakkig advies van een advokaat gratis is. Meer info op:
http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=74

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb, en vooral dat je alsnog iets aan de verkoopsprijs kan doen!

Reclame

chrisd

#4 , 01 jul 2009 05:31

Caroline,
Voor alle duidelijkheid: ik ben géén jurist! Maar ik zie dat nog niemand op jouw bericht gereageerd heeft, vandaar dat ik toch mijn best doe om je verder te helpen.
Het lijkt me niet onmogelijk dat je toch nog iets kan doen! Ik meen me te herinneren dat als een overeenkomst is aangegaan waarin één van de partijen een zeer duidelijk nadeel heeft opgelopen, die partij mogelijk nog verhaal kan aantekenen. In het geval van een huis heb je inderdaad vrij objectieve argumenten om aan te geven dat jij duidelijk heel veel onder de prijs hebt verkocht.
Het lijkt me verstandig om dit verder te onderzoeken. Tip: je kan gratis zogenaamde "eerstelijnsbijstand" krijgen. Concreet komt dit erop neer dat een eerste, oppervlakkig advies van een advokaat gratis is. Meer info op:
http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=74

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb, en vooral dat je alsnog iets aan de verkoopsprijs kan doen!
Zou gewoon afspraken maken met 3 of 4 advokaten en hen vrijblijvend vragen, die worden genoemd in dit artikel, voorleggen; daarna weet je vast méér.

Terug naar “Kopen”