Industrieel stroom en gas en waterverbruik door defecte huurwoning

Lasomer
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Industrieel stroom en gas en waterverbruik door defecte huurwoning

#1 , 31 jan 2019 00:58

Beste
15 nov 2017 betrokken wij de huurwoning. CV defect. Status 30 Jan 2019: nog steeds defect. Wordt vervangen.
Twee toiletten en twee kranen lekten plus CV ketel en expansievat. Lekken en vat binnen twee tot zes maanden gerepareerd.
Boiler oud verbruikt 20kub tot 40 kub per nacht op 24 uur! Nov 2017 vermeld. Status nu: ja boiler is grootverbruiker. Trek hem om 1800 uit dan kun je om 0100 snachts nog douchen. Status water om 00.00 uur: 20C! Niet douchen dus!

Waterrekening op 12 maanden: 2550€
Stroom en gasrekening op 12 maanden : 5600€

Huurbaas geeft toe dat dit niet normaal is. Probeerd na 15 maanden nog te repareren maar wie draait op voor deze kosten!
4 volwassenen in huis!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Markje

#2 , 31 jan 2019 08:09

1. Het verhuurde goed overhandigen (1719,1° BW)

De levering van het gehuurde goed gebeurt meestal door overhandiging van de sleutels.

De verhuurder moet het verhuurde goed in goede staat van onderhoud leveren, zodat het gebruikt kan worden waarvoor het bestemd is. In principe voert de verhuurder dus zelf eerst de nodige herstellingen en onderhoudswerken uit, vooraleer te verhuren. Partijen kunnen hier wel contractueel van afwijken.

Om achteraf betwistingen te vermijden over het al dan niet bestaan van gebreken, maken partijen best een omstandige plaatsbeschrijving op bij intrede.

--Indien de mankementen er waren bij intrede, zijn alle kosten voor de verhuurder.

mava105

#3 , 31 jan 2019 09:25

Markje, antwoord nu eens gewoon op het probleem en draai nite om de pot heen.

Reclame

bosprocureur

#4 , 31 jan 2019 09:34

Ik denk dat he stilaan tijd wordt voor TS om
1. Eens tot bij de vrederechter stappen om genoegdoening te bekomen voor die kosten + genotsderving +... toch nog herstelling, desnoods op eigen initiatief met akkoord van de eigenaar

2. iets anders te zoeken om treffelijk te wonen
3. ook bij barre koude, een minimum aan voorzieningen treffen om voorlopig de kost te beperken ( ik bedenk zomaar : watertoevoer plaatselijk of tijdelijk afsluiten, idem dito voor die waterverwarmer....) en dat ook aan de verhuurder laten weten , een aangetekende brief kost nu ook de wereld niet.

Markje

#5 , 31 jan 2019 11:04

Markje, antwoord nu eens gewoon op het probleem en draai nite om de pot heen.
Dat doe ik mava105, ik draai niet rond de pot. Ik geef zelfs de wetgeving erbij. En antwoord naargelang de informatie die door TS word vertrekt.
Ik ga er vanuit, dat er geen plaatsbeschrijving is en dat de schade er reeds was bij intrek, zodoende.
Ik heb op de vraag van TS geantwoord.Voor wie zijn de kosten? Voor de verhuurder als dit bij aanvang huur reeds zo was.
Als ge mij niet kunt verdragen mava105 zeg dat gewoon man, draai niet rond de pot.

Terug naar “Huren”