ouderlijk gezag

ouderlijk gezag

Peiling eindigde op 17 jun 2006 23:33

co-ouderlijk gezag
100%
1
weekend papa
Geen stemmen
0

Totaal aantal stemmen: 1
papape
Topic Starter

ouderlijk gezag

#1 , 12 jun 2006 23:33

ik zit nu al 5 jaar in een echtscheiding, waarbij mijn ex mij heeft buitengezet, heb 3 jaar samen bij mijn ouders ingewoond. Nu heb ik een nieuwe vriendin leren kennen waar ik op dit moment al 2 jaar samenwoon op 800m van mijn ex. wij hebben een omgangsregeing met de kids van om het weekend en iedeer de helft van de vakanties. Vorig jaar stelde mijn zoon (10j.)voor dat hij wel meer tijd bij ons wou zijn.Later volgde mijn dochter hetzelfde. Heb dat laten geworden tot hij deze vraag bleef herhalen. Heb toen mijn advocaat ingeschakeld en deze zei dat hij een briefje hierover moest schrijven. Dit gebeurde september vorig jaar. Dit jaar is deze zaak voor de jeugdrechter gekomen en werd eerst een sociaal onderzoek gevoerd dat door mij werd aangrvraagd.Hier hebben de kinderen laten weten dat ze het wel zagen zitten om week om week bij ons en hun mama te verblijven.nu heb ik deze week brief gehad van jeugdrechter waarin staat dat dit niet mogelijk lijkt voor haar. Ik heb een fantastische nieuwe relatie, een nieuw huis gebouwd, kortom een nieuwe start genomen.ik heb maar een vraag, dat eindelijk rekening wordt gehouden met de wens van mijn kinderen en van hun papa. Als zij dit willen en ik heb hier de mogelijkheid voor. Mijn ex. woont alleen en is constant onderweg met de kinderen naar haar ouders. Ik heb een vast twee-ouderlijk gezin.zelfs bij de feestdagen laat zij het niet toe de kinderen even tot biij ons te laten komen. ik heb alles goede voor met mijn kinderen, zij zijn mijn alles.kunnen jullie mij raad geven wat ik het beste kan doen?
papa die serius mot vechten om zijn kinderen te zien

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 13 jun 2006 08:50

Art.3.1 Bij alle maatregelen betreffende kinderen...vormen de belangen van het kind de eerste overweging...Art.12.2.Hiertoe wordt het kind met name in de gelegenheid gesteld te worden gehoord in iedere gerechtelijke en bestuurlijke procedure die het kind betreft....(Verdrag 20 november 1989 inzake de rechten van het kind).

De belangen van het kind vallen niet noodzakelijk samen met de keuze van het kind.Er bestaat geen leeftijd waarop minderjarigen zelf mogen kiezen inzake bewaarrecht en omgangsrecht.

Art.52ter.In de gevallen...moet de jongere die de leeftijd van twaalf jaar bereikt heeft,v??r enige maatregel wordt getroffen door de jeugdrechter,persoonlijk worden gehoord... (Jeugdbeschermingswet).

Art.387bis.In alle gevallen,en onverminderd...kan de jeugdrechtbank in het belang van het kind,op verzoek...van een van hen...alle beschikkingen met betrekking tot het ouderlijk gezag opleggen of wijzigen.(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

INDIEN u meent ERNSTIGE redenen te hebben om...kan U zich wenden tot de jeugdrechtbank.

Art.374.Wanneer de ouders niet samenleven,blijven zij het ouderlijk gezag GEZAMENLIJK uitoefenen...Bij gebreke van overeenstemming over...KAN de bevoegde rechter de uitoefening van het ouderlijk gezag UITSLUITEND opdragen aan ??n van beide ouders...(B.W.)

Het gezamenlijk uitoefenen van het ouderlijk gezag KAN ook ?beurtouderschap? of ?bi-locatie? zijn.

Meer hierover vindt u in:HOFSTROSSLER,P.,De wet van 13 april 1995 betreffende de gezamenlijke uitoefening van het ouderlijk gezag(A.J.T.-Dossier 1995-96,29-35).

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”