Ik heb de laptop destijds bij Coolblue aangekocht, en heb het bij Computer Checkpoint/Selexxion laten verzekeren EN inderdaad, het blijkt dat de eigenaar van de winkel mee in het bestuur zit van de verzekering. Ik heb het ook aangekocht zonder enige promotie of dergelijk.Als ik het goed begrijp heb je die laptop laten verzekeren door een verzekering die de winkel waar je hem gekocht hebt, zelf aanbiedt? Alles zal dan afhangen wat er in uw verzkeringscontract staat. Als daar enkel staat dat die winkel jou een andere laptop in dezelfde prijscategorie zal bezorgen, dan kan je geen cash geld eisen. Als je uw toestel indertijd in een promotieactie (of black friday achtige toestanden) gekocht hebt, kan het inderdaad zijn dat je nu een toestel met iets mindere specificaties zal ontvangen.
Kan je niet onderhandelen om bijvoorbeeld wel een I5 laptop te krijgen (uit dezelfde prijsklasse) waar je zelf nadien wat geheugen kan bijsteken en een grotere SSD?
Dezelfde laptop staat nog steeds te koop bij Coolblue voor dezelfde prijs. De laptop was nog geen 3 maanden oud.Tja, er staat duidelijk dat u verzekerd bent voor de vervangingswaarde. Dit is in principe de nieuwwaarde van uw laptop - de minwaarde door veroudering / slijtage (maar na een paar maand zal dit nog niet zo veel zijn, denk ik).
Is er nu op de site van coolblue een laptop met dezelfde specificaties te vinden voor de prijs van uw oude laptop?
En waarom kan je dan niet voor die laptop kiezen, als de andere aangeboden laptop toch dezelfde prijs heeft?Dezelfde laptop staat nog steeds te koop bij Coolblue voor dezelfde prijs. De laptop was nog geen 3 maanden oud.
Dat was te verwachten natuurlijk, maar is het mogelijk om toch de originele laptop te krijgen (of op zijn minst eentje met dezelfde specificaties)?En waarom kan je dan niet voor die laptop kiezen, als de andere aangeboden laptop toch dezelfde prijs heeft?Dezelfde laptop staat nog steeds te koop bij Coolblue voor dezelfde prijs. De laptop was nog geen 3 maanden oud.
Het antwoord is waarschijnlijk: omdat ze van die andere laptops niet af raken (niet moeilijk, als er voor dezelfde prijs een krachtiger toestel te vinden is op hun site), en ze die dus maar als vervangtoestellen voor gestolen, verzekerde laptops gebruiken, maar dit is geen antwoord dat ze jou kunnen / mogen geven als je de vraag zou stellen.
Als ik het goed begrijp hebt u gekocht (internet) bij C***lbl** , en dan een soort verzekering aangegaan bij Sel*x*** , waarbij u een toestel kan aanschaffen voor de vervangingswaarde die zij (de verzekering) vaststellenAls ik het goed begrijp hebt u gekocht (internet) bij C***lbl** , en dan een soort verzekering aangegaan bij Sel*x*** , waarbij u een toestel kan aanschaffen voor de vervangingswaarde die zij (de verzekering) vaststellen, EN bij een winkel van Sel*x*** .
Klopt dat ?
Toch wel. Er staat hetvolgende:Dit hadden ze mij niet verteld
Dus er staat zoveel als: "Als uw laptop gestolen wordt, zullen wij u uit ons aanbod een laptop geven van dezelfde waarde, met specificaties die min of meer overeenkomen." Er staat nergens dat je een laptop met exact dezelfde processor en een exact even grote SSD zal krijgen.Als de apparatuur gestolen wordt gedurende de looptijd van de verzekering, terwijl de apparatuur zich bevindt binnen de geografische beperkingen van de polis, zullen wij de apparatuur vervangen door gelijkwaardige apparatuur en vergoeden wij de verzendkosten onder toepassing van de condities en uitsluitingen van de polis.
U bent verzekerd voor reparatie of vervangingswaarde binnen de verzekerde som.