Herstelling van verwarming

ecs731
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Herstelling van verwarming

#1 , 24 jan 2019 14:50

Ongeveer 2 maand geleden was mijn stookolie brander defect,mijn huisbaas woont enkele huizen van mij en ben toen verschillende keer gaan aanbellen zonder resultaat.Omdat het koud was heb ik dan zelf naar een technieker gebeld om dit op te lossen. Deze heeft het probleem opgelost.Vandaag kreeg ik een tel van deze die mij verteld dat de huisbaas de herstellingen niet wil betalen en dat ik die zelf moet betalen dit kan toch niet ik woon hier bijna 23 jaar heb hier nooit iets gevraagd en altijd alles zelf opgelost mijn huis is altijd netjes onderhouden geweest. Hoe kan ik dit oplossen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jan 2019 15:52

Werd uw ketel, en brander om het jaar onderhouden? Heb je daar attesten van?
Wat was de oorzaak van het defect? Werd het veroorzaakt door vuil in de stookolie, gebrek aan onderhoud? Dan is het voor uw rekening. Is het ouderdom en sleet is het voor de verhuurder. Vraag aan de installateur een attest waarop de oorzaak staat, en stuur hem dat aangetekend op, samen met een kopie van de laatste 10 onderhoudsverslagen, en geef hem 14 dagen de tijd om te betalen. Zeg dat je daarna niet zal nalaten naar de vrederechter te trekken.

Meeboo

#3 , 25 jan 2019 07:20

hebt u de verhuurder aangetekend op de hoogte gebracht van het probleem en hem gevraagd het probleem binnen aanvaardbare termijn op te lossen?

Zo niet en u hebt op eigen initatief een hersteller laten komen zijn de kosten ten uwe laste dacht ik.

Altijd eerst uw verhuurder schriftelijk op de hoogte brengen van problemen alvorens zelf techniekers te contacteren. Het is dan aan de verhuurder om een firma aan te duiden die het defect moet komen oplossen.

Als de verhuurder niet reageert op uw eerdere aangetekende zending en u hem in uw brief een termijn hebt voorgesteld die hij niet respecteerde, kan u wel zelf een technieker aanstellen en dan de kosten op de verhuurder verhalen.

Reclame

Terug naar “Huren”