Ik heb hier eerst op het forum aan het zoeken geweest maar kan geen eenduidig antwoord vinden ; hopelijk kan iemand van jullie mij al iéts vertellen :
Ik schets alvast de situatie even :
Ik heb een nieuw kot gehuurd maar was van plan om dit volgend schooljaar voor 4 maand onder te verhuren omdat ik in Nederland op stage ga. Dit was (mondeling afgesproken) geen probleem voor de verhuurder dat ik dat zou doen.
Een week of twee later mail ik hen dat ik het waarschijnlijk zal onderverhuren voor 7 maand, gewoon om het hen te melden, kwestie van vriendelijk te zijn.
Daarop bellen ze mij op om te zeggen dat ze dat eigenlijk niet goed meer vinden en ze willen iemand anders zoeken om te huren. Ik zeg \"allemaal geen probleem, als we de waarborg dan maar terug krijgen\".
Ze heeft nu een andere huurder gevonden, belt mij op en zegt dat ze 50 euro van de waarborg gaat afhouden voor de moeite en administratieve zaken.
Maar volgens mij is het zo dat als de verhuurder het contract verbreekt, dat dit volledig kosteloos moet gebeuren, bovendien staat er niets op papier, dus ik heb nog steeds een getekend contract ?!
alvast bedankt, in de hoop een antwoord te krijgen
Met vriendelijke groeten,