Nieuwe wagen : gekocht leder zetels, simili

Markje
Topic Starter
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

Re: Nieuwe wagen : gekocht leder zetels, simili

#1 , 13 jan 2019 10:24

Ik zou dan net, nog meer tamtam maken via de media.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15980
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jan 2019 10:45

Ik zou dan net, nog meer tamtam maken via de media.
Dan moet je media hebben die met je willen mee gaan !

En om wat te bereiken ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Markje
Topic Starter
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jan 2019 11:25

Ik zou dan net, nog meer tamtam maken via de media.
Dan moet je media hebben die met je willen mee gaan !

En om wat te bereiken ?
Waarom geef je geen oplossing aan TS..of is er via het rechts systeem ook niks te bereiken?

Reclame

mava105
Berichten: 22875
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 jan 2019 12:34



Waarom geef je geen oplossing aan TS..of is er via het rechts systeem ook niks te bereiken?
Jawel maar dan moet TS naar de rechtbank, en dat zal hem veel meer kosten dan echte lederen zetels :lol:

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 13 jan 2019 14:19

Leg klacht neer bij de ombudsman.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Drone
Berichten: 3140
Locatie: st-niklaas

#6 , 13 jan 2019 14:43

om even duidelijk te zijn;

u heeft een wagen gekocht met echte lederen zetels en men levert u een wagen met namaak lederen zetels?


belangrijkste om te weten is wat er op de bestel/orderbon staat, als daar inderdaad opstaat "echte lederen zetels" is de verkoper verplicht om dat ook zo te leveren.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 13 jan 2019 16:05

Leg klacht neer bij de ombudsman.
Een ombudsman zou er voor de automobiel sector niet bestaan vanwege de grootheid.
Er is wel een verzoeningscommissie waar vooral de 2de hands wagens aan bod komen.
Heb ermee contact gehad. Zeer kleine kans op resultaat tegen een grote groep.
Sowieso al 80 € startgeld betalen voor iets waar je geen schuld aan hebt.
Deze ombudsman: https://www.consumentenombudsdienst.be/ ... st-richten

Niet te vlug uw hoofd laten hangen hé.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jo23
Berichten: 415
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 jan 2019 17:12

Beste

U moet eerst de verkoper via aangetekende brief in gebreke stellen en verwijzen naar de opties die volgens de brochure van de fabrikant in het pack zitten. U kan ook melden dat indien de verkoper in gebreke blijft en geen oplossing voorstelt binnen de 5 werkdagen, u een klacht zal neerleggen bij de consumenten ombudsdienst en de media op de hoogte zal brengen. Nu het autosalon van start gaat is het een ideaal moment om de media in te lichten.

Als de verkoper niet over de brug komt moet u een dossier samenstellen (scan van bestelbon, scan van de uitrusting die bij full option in de folders van de fabrikant staat, uw mails en aangetekende brief enz.)
Dit dossier dient u in bij de Consumentenombudsdienst.
Tel.:02.702.52.00
Fax:02.808.71.20
E-mail : contact@consumentenombudsdienst.be

Eén van de voorwaarden waaraan een klacht moet voldoen om door hen aanvaard te kunnen worden, is dat u eerst zelf contact opneemt met het bedrijf waarmee u een probleem heeft. U doet dit best eerst. Als u dan nog geen oplossing heeft, contacteert u de Consumentenombudsdienst.

Meer inlichtingen over de ontvankelijkheidsvoorwaarden van klachten vindt u op hun website.

De Consumentenombudsdienst bemiddelt enkel in geschillen met handelaars die gevestigd zijn in België of in een ander land van de Europese Unie plus Ijsland en Noorwegen. Indien u een geschil heeft met een onderneming die gevestigd is buiten de Europese Unie bestaat nog de mogelijkheid van een gerechtelijke procedure.

Als u andere algemene informatie over een consumentenprobleem of economische materie zoekt, kan u terecht bij het Contact Center van de FOD Economie:
Tel. (gratis nr.): 0800 120 33
Fax (gratis nr.): 0800 120 57
e-mail: info.eco@economie.fgov.be

Let wel: het Contact Center van de FOD Economie heeft geen zicht op uw melding en kan u dus in geen geval informatie geven hierover.

Succes !

mava105
Berichten: 22875
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 13 jan 2019 19:52

Had TS nu op zijn vorig topic verdergegaan dan wist iedereen over welk merk het ging en kende het hele verhaal
https://juridischforum.be/search.php?st ... 3&start=15

katwezel
Berichten: 375

#10 , 14 jan 2019 07:57

Toch zul je via de dealer moeten gaan , hij heeft de wagen verkocht , strikt genomen heb jij geen koop gedaan bij de fabrikant

Markje
Topic Starter
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#11 , 14 jan 2019 08:19

Sowieso al 80 € startgeld betalen voor iets waar je geen schuld aan hebt.
80€ is peanuts in juridische betwistingen.

Bedenk in elk geval dat een juridisch geschil, zeer snel meer aan advocaten gaat kosten dan lederen zetelbekleding in uw auto laten zetten.
Er zijn gespecialiseerde bedrijven die dat fraai kunnen.


Om welk merk / model gaat het :?:
Het "leder" in auto's is vaak (deels) simili-leder (achterkanten, zijkanten, ...)

Sommige modellen - zoals mijn auto- worden verkocht alsof het "leder" is
Je moet al goed lezen en zoeken in de folders en documentatie om te vinden dat het nep is ... 1 van de 2 opties die ik niet heb 8_)
Inazuma

Laat die mens zelf beslissen wat hij doet, iedereen weet dat advocaten buitenmaats duur zijn voor de prestaties die ze leveren.
Feit is en grond van de zaak er staat lederen zetels en niets anders. En er zijn nog andere middelen alvorens de stap naar de rechtbank te zetten of zelf lederen zetels te plaatsen.

mava105
Berichten: 22875
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 14 jan 2019 09:45

Sowieso al 80 € startgeld betalen voor iets waar je geen schuld aan hebt.
En er zijn nog andere middelen alvorens de stap naar de rechtbank te zetten of zelf lederen zetels te plaatsen.
Een duel?

denlowie
Berichten: 15980
Juridisch actief: Nee

#13 , 15 jan 2019 12:53

En er zijn nog andere middelen alvorens de stap naar de rechtbank te zetten of zelf lederen zetels te plaatsen.
Ben ook eens benieuwd naar die andere middelen.
We zijn nooit te oud om bij te leren
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#14 , 15 jan 2019 13:03

Ombudsman....dan zijn ze minstens verplicht een gefundeerd antwoord te geven.
En hang een sticker op uw achterruit: "Deze wagen heeft nep-leder".
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Markje
Topic Starter
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#15 , 15 jan 2019 16:03

En er zijn nog andere middelen alvorens de stap naar de rechtbank te zetten of zelf lederen zetels te plaatsen.
In een situatie waarin de invoerder er zijn handen van aftrekt, en de dealer de opdracht geeft er niet eens meer over te praten ?

Dan ben ik benieuwd naar uw "andere middelen", en de vraagsteller ongetwijfeld ook ...
Als je die vragen aan mij wil stellen, kijk dan eens eerst naar de rechten van de consument en de handelspraktijken van de dealer.
Als je als consument ergens staat, wanneer je belazerd word bij een aankoop waar je iets geleverd krijgt wat je helemaal niet besteld hebt, hoef je die vraag niet te stellen. Wijs TS op zijn rechten als consument als er al rechten zijn, maar blijkbaar ben ik niet de enige die twijfelt aan dit laatste.

Terug naar “Consumenten Koop”