RECLAMEPAANEEL OP GEVEL ZONDER TOESTEMMING OF VERGUNNING

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: RECLAMEPAANEEL OP GEVEL ZONDER TOESTEMMING OF VERGUNNING

#16 , 11 jan 2019 10:58

Hangt er vanaf welk goedje gebruikt werd, uiteraard. Als dit iets twee componenten achtig is of van dat rubberbeton, kan het wel eens serieus tegenvallen. Maar een raadsman is sowieso weggegooid geld in dit geval, volgens mij, gezien het gebrek aan ingaande plaatsbeschrijving.

TS zal uiteraard wel ergens een advocaat vinden die de zaak met beide handjes wil aannemen en hem verzekerd dat hij een goeie kans maakt voor de rechtbank, maar of dit ook zo is...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#17 , 11 jan 2019 12:26

Die reclameborden op gevels en ruiten worden doorgaans geplakt met een dubbelzijdige kleefband. Heb er destijds honderden laten verwijderen door mijn aannemers. Het was de huurders verboden reclame te maken op de gevel, en in de zaak, tenzij met uitdrukkelijke toestemming van de verhuurder (mijn werkgever)

LEVENT
Topic Starter

#18 , 11 jan 2019 15:32

Kan de rechter de factuur niet opvragen aan de huurder van de bedrijf die de reclamepanelen op de gevel geplaatst heeft? Om te kunnen zien hoe dat gebeurd is via de factuur?

Reclame

Gebruiker21

#19 , 11 jan 2019 15:36

Kan de rechter de factuur niet opvragen aan de huurder van de bedrijf die de reclamepanelen op de gevel geplaatst heeft? Om te kunnen zien hoe dat gebeurd is via de factuur?
Als de huurder verklaart deze platen zelf geplaatst te hebben, sta je nergens. En als er al een factuur zou zijn: op dat soort facturen gaat niet in detail staan op welke manier de platen gemonteerd werden, denk ik. Meer dan "plaatsen van de panelen: zoveel eurootjes", zal daar niet opstaan, vrees ik.

De kern van het probleem hier is het ontbreken van een ingaande plaatsbeschrijving van de gevel. Enkel dat had u enige zekerheid gegeven.

Er is toch een plaatschbeschrijving gemaakt van de binnenkant van het handelspand? Als ook dat niet het geval is, zou je zelfs van de huurschade binnen, geen cent te zien kunnen krijgen. Dus hopelijk heb je daar wel een ingaande plaatsbeschrijving van?

De achtestallige huur zal uiteraard wel moeten betaald worden door de huuder. Zo lang dit niet gebeurd is hoef je de waarborg niet vrij te geven.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105

#20 , 11 jan 2019 16:10

Dergelijke borden worden meestal zelf geplaatst door een vertegenwoordiger van die publiciteitsfirma. Die komt langs, vraagt uw akkoord en plakt zijn bord op uw gevel of raam. Per maand dat dit er kan hangen, krijg je dan een kortingsbon of iets dat ja kan omruilen tegen iets anders. Op sommige winkels of cafés hingen soms wel tot 10 borden als er plaats voor was. In onze huurcontracten stond later een art dat dergelijke borden verboden werden op ramen en muren. Er werd soms zelf publiciteit op gemaakt voor concurrerende firma's., en dat kon natuurlijk niet. Idem voor die grote borden van 20 m². Eén van mijn taken was het oa om na kijken welke pub er op hing. Uitbater kreeg hooguit 14 dagen om het weg te halen, anders was ik aan zet. Voor grotere borden is gewoonlijk met een contract en daar wordt dan maandelijks, of driemaandelijks een huur voor betaald.

mava105

#21 , 11 jan 2019 16:12

Dergelijke borden worden meestal zelf geplaatst door een vertegenwoordiger van die publiciteitsfirma. Die komt langs, vraagt uw akkoord en plakt zijn bord op uw gevel of raam. Per maand dat dit er kan hangen, krijg je dan een kortingsbon of iets dat ja kan omruilen tegen iets anders. Op sommige winkels of cafés hingen soms wel tot 10 borden als er plaats voor was. In onze huurcontracten stond later een art dat dergelijke borden verboden werden op ramen en muren. Er werd soms zelf publiciteit op gemaakt voor concurrerende firma's.( bvb reclame voor Maespils op een Haachtcafé) en dat kon natuurlijk niet. Idem voor die grote borden van 20 m². Eén van mijn taken was het oa om na kijken welke pub er op hing. Uitbater kreeg hooguit 14 dagen om het weg te halen, anders was ik aan zet. Voor grotere borden is gewoonlijk met een contract en daar wordt dan maandelijks, of driemaandelijks een huur voor betaald.

Gebruiker21

#22 , 11 jan 2019 16:25

Ik had de indruk dat het hier om reclamepanelen van de zaak ging die in het handelspand zat. Dus zoiets als dit (geprobeerd een "exotisch voorbeeld" te vinden):

Afbeelding

En niet om reclamepanelen voor derden...

Terug naar “Huren”