PV-installatie niet aanvaard als bouwkost

geertdevos
Topic Starter

PV-installatie niet aanvaard als bouwkost

#1 , 08 jan 2019 20:27

Hallo,

recent BTW-controle gehad op mijn nieuwbouw , die ik grotendeels zelf gezet heb.

IK kwam volgens de BTW-administratie een 50 000 euro aan facturen te kort , heb een gesprek met hen gehad en volgende zaken kwamen naar voor :

- alle studies , architect , EPB verslaggever , veiligheidscoordinatie worden niet aanvaard als bouwkost , evenals alle aansluitingskosten (EGW)

- Pv-installatie op het dak niet aanvaard als bouwkost , is volgens hen roerend (hahaha!) en is geen vereiste voor het bouwen van een woning !!!

-kostprijs eigen werk is hoogstens de helft van de aangekochte materialen (bvb 100 000 euro aan materiaal , is max 50 000 euro te aanvaarden als eigen werk) , ik kom ong aan het dubbele.

Iemand al ervaring in deze discussie , argumenten ? , zeker op het gebied van de Pv-installatie ben ik bijna zeker dat ze mij erop leggen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 08 jan 2019 21:01

- Zonnepanelen en aanverwanten worden inderdaad als roerende goederen aanzien.

- Erelonen van deskundigen worden ook niet opgenomen in de berekening, immers geen werk in onroerende staat.

- Eigen werk heb ik geen idee hoe ze dat berekenen.

Reclame

Terug naar “Kopen”