Kan ik een rameninstallateur in gebreke stellen?

MyrtheR
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kan ik een rameninstallateur in gebreke stellen?

#1 , 9 maand 1 week geleden (08 jan 2019 13:36)

Wij zijn al 2,5 jaar bezig met een rameninstallateur om onze ramen en deuren te vervangen tijdens een verbouwing.
Onze verbouwing is ondertussen al ruim klaar maar de ramen blijven een probleem.

Niet alleen kregen wij onze ramen met veel vertraging en extra kosten ook bleek bij de levering van de eerste fase van onze ramen deze niet goed zijn geïnstalleerd te zijn; onderdelen blijken op hun kop te zijn vast gemaakt waardoor er andere onderdelen zijn verwrongen/lek geboord. Met als resultaat dat 1 van onze ramen lekt…. Ook was de communicatie erg onprofessioneel en was de levering van fase 2 ook met veel haken en ogen.

Voor dit lekkende raam is de rameninstallateur +/- 10malen teruggekomen, meestal zonder dat de plaasters wisten wat ze kwamen doen, waardoor ze vooral onze hele gevel hebben volgesmeerd met siliconen (die ze nu weigeren te verwijderen) en 1x met het aanbrengen van een extra roofingslap, aan het raamkader wat tijdens de eerste bevindingen lek leek hebben ze niets gedaan. Ze zijn blijven terug komen met hun siliconen tot ze een paar maanden geleden het laatste missende onderdeel van een lichtstraat hebben geplaatst.

Nu weigert de rameninstallateur te komen gezien wij de laatste 1000,- euro nog niet hebben betaald. (het vocht probleem is nu al meer dan 1 jaar aan de gang).Dit hebben we niet gedaan omdat dit onze enige stok achter de deur is, ook vertrouwen we er niet op dat het probleem of de schade na het betalen wordt hersteld. Eerder vrezen we echter dat er na het betalen alleen nog maar meer kosten onze kant op komen omdat dit nazorg/herstellingswerkzaamheden zouden zijn.
De telefoon nemen ze niet op, nog beantwoorden ze onze vragen per mail; enige antwoord wat we krijgen is: “ Onze werkrelatie gebeurt in stappen. Van zodra de betaling van het saldo binnen is (= laatste stap in afhandeling van basis), ‘werken’ wij terug voor jullie en zal ik je vragen beantwoorden, onderzoeken wat er precies moet gebeuren, in welke volgorde, door wie ….”

Poging tot ingebreke stellen hebben we ook gedaan begin December, zij hebben hier alleen het bovenste op geantwoord en een vervolg stap weten wij niet….

Onze kamer is nu afgewerkt en volgens vochtmetingen zit er vocht in alle muren rond het raam, onze gevel zit onder nutteloze siliconen waardoor de dakwerker zijn garantie op het dak dreigt in te trekken en wij weten niet hoe we verder kunnen.

Nu is onze vraag; wat zijn onze rechten? Wat voor stappen kunnen we ondernemen?

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Niet direct geholpen op het forum? Kijk even op Jureca.be voor snel en betaalbaar juridisch advies. of bel direct met een specialist op het nummer 0904 69 400 voor een eerste antwoord op uw vraag.
denlowie
Berichten: 14443
Juridisch actief: Nee

#2 , 9 maand 1 week geleden (08 jan 2019 13:44)

Iedereen kan je ingebreke stellen, maar of het soms iets uithaalt is een andere kwestie.

Er zijn nog firma's die niet terug komen zolang het totaal bedrag niet gestort is.
Anders zal dit rechtbank worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

artemis
Berichten: 3045

#3 , 9 maand 1 week geleden (08 jan 2019 13:56)

Verzoeningscommissie Bouw?

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 9 maand 1 week geleden (08 jan 2019 13:58)

"onze gevel zit onder nutteloze siliconen waardoor de dakwerker zijn garantie op het dak dreigt in te trekken "

Waar slaat dat nu op?????
Hopelijk valt uw verwarming niet uit door die siliconen op de gevel.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.


KJ86
Berichten: 2039

#6 , 9 maand 1 week geleden (08 jan 2019 16:17)

Dakwerker lijkt mij inderdaad ook niet koosjer.

Terug naar “Aanneming”