OK Sofieke en John, het is maar dat de dag van vandaag het blijkbaar moeilijker en moeilijker wordt voor mensen om op een normale manier te kunnen communiceren....
Bon
hij doet dit steeds wanneer ik op mijn werk ben omdat hij weet dat mijn vrouw toch niets durft te opperen over zijn gedrag
groetjes
Daar vind ik dat uw vrouw een totaal verkeerd signaal geeft. Als zij hem binnenlaat dan is dat een 'toestemming'. Uw vrouw had om te beginnen moeten zeggen 'Sorry maar nu niet. Wil u in de toekomst telefonisch afspreken wanneer u langs wil komen'.
Als uw vrouw niets durft zeggen en hem maar laat doen dan is ze wel mee verantwoordelijk. Als die huisbaas nooit een njet heeft gekregen langs jullie kant, tjah... First things first.
maar er zijn tal van andere problemen met de woonst waar ik nu niet verder zal op ingaan
Op zich is het niet abnormaal dat als er problemen zijn in een woonst dat een huisbaas die met zijn eigen ogen wil vaststellen, uiteraard enkel op afspraak.
maar mijn tweede vraag blijft onbeantwoord
wanneer de huisbaas een aannemer stuurt voor herstellingswerken
mag hij dan het huis betreden
hij is tenslotte de opdrachtgever voor de werken
Ik denk dat hem dat moeilijk ontzegd kan worden, in de mate van de redelijkheid. Als het is om heel de dag op de vingers van die aannemer te kijken (en ik weet dat er dergelijke types zijn), dan niet.
Maar als het is om samen met die aannemer de ernst van een gebrek vast te stellen (want tijdens de uitvoering van werken is er meer zicht op sommige problemen), dan vind ik dat hij dat als opdrachtgever moet kunnen.
Mijn man is zelf aannemer. Vaak is er de keuze tussen 2 soorten herstellingen: wat oplapwerk, snel en goedkoper, maar niet degelijk op lange termijn, of een grondige herstelling of vernieuwing, veel duurder en ingrijpender. Omdat hij het zelf een ondankbare job vindt om lapwerk uit te voeren, kan het soms héél nuttig zijn als bij het begin van de werken de opdrachtgever met eigen ogen de ernst van de situatie kan zien om zo overtuigd te worden om tot een grondige herstelling over te gaan...