Ik zit met het volgende probleem. Ik was eigenlijk te lang geleden dat ik de gaswandketel had uitgekuist vooraleer mijn huurder in het appartement getrokken was. Hij heeft me op dat feit attent gemaakt en ik heb de wetgeving nagelezen, je moet die regelmatig laten controleren.
Ik heb contact opgenomen met de firma die de gaswandketel maakt en er onderhoud op uitvoert en hen laten weten dat de huurder de afspraak mag maken en dit aan mij kan laten factureren. Ik heb de huurder ook laten weten dat ik een halve dag verlof wil nemen als dat noodzakelijk is om de reparateur te ontvangen. Dit was niet noodzakelijk voor hem en ik wacht al een maand dat hij de afspraak vastlegd. Ik heb hem hier al regelmatig over aangesproken. Nu heb ik schrik dat er iets gaat misgaan met die gaswandketel met kosten tot gevolg of erger problemen met de veiligheid. Ik wil uit de impasse geraken. Wat zijn mijn rechten. Hoe kan ik een oplossing forceren. Mag ik zelf een afspraak vastleggen met de firma en hem via aangetekende brief op de hoogte stellen?