Epc certificaat nummer

Sven Van Evelghem
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Epc certificaat nummer

#1 , 14 dec 2018 10:54

Beste,

Het Epc certificaatnummer in mijn huurcontract komt niet overeen met het nummer op het certificaat. Gaat de verhuurder hier in fout?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#2 , 14 dec 2018 11:03

Kan een vergissing zijn in het huurcontract (verkeerde cut and paste).

Het belangrijkste is dat de gegevens op het certificaat (adres / gegevens van de woning) overeenkomen met de woning die je huurt. Als dit niet het geval is kan je best even aan uw verhuurder melden dat je een verkeerd EPC ontvangen hebt en vragen naar het correcte.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Sven Van Evelghem
Topic Starter

#3 , 14 dec 2018 11:15

Welke waarde heeft dan een huurcontract voor een huurder? Verhuurder kan toch geen "foutief" contract gebruiken? Het gaat hier om een geschil bij uittrede van het appartement. En ik wil weten of ik dit kan aanhalen. Verhuurder wijst steeds op plichten die ik dien na te komen maar weigert zijn plichten na te komen.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 14 dec 2018 11:17

Als er geen kwaad opzet in het spel is (met andere woorden: het certificaat dat je ontvangen hebt, is weldegelijk dat van uw huurwoning, maar enkel in het huurcontract is een fout gemaakt in het certificaatnummer), ga je dit echt niet kunnen gebruiken in een geschil met de verhuurder, hoor. Zeker niet als het geschil niet over stookkosten of iets dergelijks gaat. In dat geval gaat het overduidelijk om een kleine vergissing in het contract, dat verder geen enkel nadelig gevolg voor u heeft.

Dus ik neem aan dat het EPC dat je gekregen hebt, wel dat van uw huurwoning is?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Sven Van Evelghem
Topic Starter

#5 , 14 dec 2018 11:40

Bedankt voor de info. Nog 1 vraagje. Er zijn meermaals werken geweest op het appartement. Om een lek in onderliggend appartement op te sporen hebben ze de kraan van het bad uren aan een stuk laten lopen. Verhuurder weigert om dit waterverlies te compenseren. Is dit niet zijn plicht? Ik kan toch onmogelijk opdraaien voor deze kost waar ik in de schade geen aandeel heb.

Gebruiker21

#6 , 14 dec 2018 11:55

Daar moet je inderdaad niet voor opdraaien. Maar het is wel aan jou om te bewijzen hoeveel dit verlies is. Als die kraan een uurtje gelopen heeft, is dit peanuts. Heeft ze een halve dag gelopen, zal het al meer zijn. Dus aan jou om te bewijzen hoeveel uren die kraan opengestaan heeft in functie van die werken, en wat daar dan de kostprijs van was.

Maar eerlijk gezegd heb ik een beetje de indruk dat je in een conflict met de verhuurder zit, en nu gewoon akkefietjes probeert op te blazen om uw gelijk te halen. Mogen we ook weten wat het eigenlijke conflict is tussen u en de verhuurder?

Sven Van Evelghem
Topic Starter

#7 , 14 dec 2018 12:04

Dat is een heel verhaal, kan ik niet zo maar even doen op dit forum.

Gebruiker21

#8 , 14 dec 2018 12:40

OK, maar probeer u dan te focussen op het echte conflict, en probeer er geen details zoals een verkeerd EPC nummertje, of een kraan die eens staan lopen heeft, bij te halen. Als je dit soort argumenten in de rechtbank gebruikt, zal de rechter snel doorhebben dat je weinig argumenten voor het daadwerkelijke dispuut hebt, en de aandacht dan maar wil afleiden met details. Dit kan serieus in uw nadeel uitdraaien bij sommige rechters...

Terug naar “Huren”