Begin vorige week maandag is mijn huurster naar het bejaardentehuis vertrokken. Ik was hiervan niet op de hoogte. Mijn huurster heeft geen kinderen . Achteraf heb ik wel een aangetekende brief gehad verzonden door een derdegraads familielid. Hierin stak de opzeg die getekend was door mijn huurster. De verzender was het familielid. Ik veronderstel dat dit familielid ook de sleutels heeft. Ik heb mijn huurcontract niet laten registreren daar ik te laat op de hoogte was van de nieuwe wetgeving. Ik weet zeker dat men niet van plan is enige opzeg te betalen. Ondertussen staan er sinds 1991 nog drie maanden huur geblokkeerd op een spaarboekje, de waarborg dus. Van de ene kant kan ik moeilijk verlangen dat mijn huurster naast het bejaardenhuis ook nog de vooropzeg moet betalen, anderzijds heb ik de gelegenheid niet gekregen een andere huurder te zoeken. Ik vind eigenlijk dat men mij tijdig op de hoogte had moeten brengen van de inschrijving en het vertrek naar het bejaardenhuis.
Ik neem mijn huurster niets kwalijk daar zij 94 jaar is maar het familielid dat ook de toekomstige erfgename is en regelmatig contact had met haar woont bij mij in de buurt en had dit kunnen doen. Heeft er iemand een goede raad hoe ik deze zaak moet aanpakken.