Of zoals ik zei: een procedure via ECC België opstarten.
Zij linken je door naar de Europese klachtenprocedure, en die is voor zover ik weet gratis.
@Ghentian: dat is ook voor het eerst dat ik ervan hoor dat een burgerlijke rechtbank iets kan uitspreken dat geldig is in een andere lidstaat.
Ik heb altijd gelezen (ook hier, op dit forum) dat een vonnis van een rechtbank dan eerst moet bekrachtigd worden door een rechtbank in dat ander land (of bij een Europees erkende rechtbank, als het om serieuze zaken gaat).
Dus als TS dit voor de vrederechter zou aanspannen, kan deze dan echt dit vonnis doorgeven aan een Britse deurwaarder die dit moet betekenen, en verder dan ook het geld innen voor TS (waarbij ik er dus van uit ga dat een Belgische deurwaarder niets te zeggen heeft in het VK).
Is interessante informatie om te weten... Alsook welke wetgeving de rechtbank dan moet volgen (in dit geval lijkt het mij immers de Britse wetgeving te zijn, bekrachtigd door de Europese richtlijnen, want daar is de verkoop immers gesloten, dus dan mag een Belgische rechter uitspraken doen volgens het Brits recht, of hoe zit dat dan?).
Misschien beter om deze vraag te beantwoorden in een nieuw topic in het forum "weetjes", dan hoeven we hier niet verder af te wijken.